maanantai 23. maaliskuuta 2015

Addiktoitunut tv-sarjoihin

Mä muistan, että olin jo pienenä sellainen, että en millään olisi malttanut odottaa tv-sarjan jakson jälkeen viikkoa seuraavaan jaksoon. Oon malttamaton mitä tv-sarjoihin tulee. Yleensä haluan lukea juonipaljastuksiakin, en mitenkään yksityiskohtaisesti tai liikaa, mutta tykkään tietää, jotakin ''suuria'' asioita sarjasta. Esimerkiksi, että saako kaksi päähenkilöä ikinä (en siis halua tietää milloin, miten, missä vaan että IKINÄ) toisiaan tms.

Koukutun helposti sarjoihin, ja pienenä katsoinkin säännöllisesti montaa eri sarjaa yhtäaikaan. Sittemmin olen katsonut sarjoja lähinnä koneelta, boxeina, tai jos ollenkaan.  
 Mulla olikin juuri kausi, kun en katsonut pitkään aikaan yhtään mitään ohjelmaa säännöllisesti. Itse asiassa mun normaaliin päivään ei kuulu niin sanotusti normaalin television katsomista sekuntiakaan, ole kuulunutkaan pitkään aikaan. Salkkareita kyllä seuraan, mutta sekin katsotaan poikien kanssa aina seuraavana aamuna katsomosta melkein heti herättyämme. 

Silloin kun Sami lähti armeijaan, niin päätin etsiä Netflixistä tai Viaplaysta itselleni jotakin ajanvietettä. Oon aika montaa sarjaa ehtinyt jo katsomaan, enemmän tai vähemmän. Kaikki ei ole sytyttänyt, mutta muutaman helmen olen itselleni löytänyt, minkä vuoksi olenkin ollut nenä koneessa kiinni monesti yömyöhään saakkaa.. Mä olen katsonut aikalailla niin, että yksi sarja kerrallaan, eli kaikki sarjat tykityksellä putkeen. Haha. Mutta se on vaan niin, kun on aina pakko katsoa vielä se yksi jakso! ;)

Mä oon luultavasti muutaman vuoden jäljessä tässäkin asiassa, mutta ajattelin silti esitellä mun kolme lempparilöytöä Netflixin kautta: 


1. The Killing (Jälkiä jättämättä) 
Jos tätä sarjaa on katsonut, niin varmasti tietää, että tämä ei kaipaa perusteluja! 
Samin kanssa mietittiin, mitä alettaisiin yhdessä katsomaan, ja mä sitten ehdotin tätä ''toi kuulostaa vähän joltakin C:S:I:ltä, eli vois olla just sellanen kiva katottava''. Mutta tää on vielä sata kertaa parempi! Ehdottomasti mun kaikkien aikojen lemppariohjelma! 
4 tuotantokautta.

+ Niiiin koukuttava
+ Kekseliäs
+ Jännittävä
+ Mielenkiintoinen
+ Erilainen
+ Hauska, huom. HYVÄÄ huumoria, sarkasmia (Sai oikeasti nauraa miljoona kertaa!!)
+ Totuudenmukainen
+ Aivan ihana miesnäyttelijä (Ensimmäisen puoli kautta ajattelin, että hyi mikä rotta. Mutta loppuakohden koko ajan vain paranee, ja... <3)

- Naisnäyttelijän jatkuva, tooooodella ärsyttävä purkanjauhaminen (Kuuluu rooliin, tiedän! Mutta välillä ärsytti kyllä niin paljon, että teki mieli kiljua)
- Ensimmäinen murhatapaus ehkä jo vähän liian pitkälle meni juonensa kanssa
- Enpä keksi muuta huonoa, muuta kuin yksinkertaisesti sen, kun loppui ja lisää ei aika varmasti ole tulossa


2. Drop Dead Diva
Tätä sarjaa seuraan tällä hetkellä! Ajattelin tämän postauksenkin valmiiksi saannin jälkeen katsoa paria jaksoa, tai niin kauan, että nukahdan. Tykkään tästä kyllä tosi paljon! Vihaan kaikkia sarjoja, joissa on paljon kaikkia yliluonnollista. Vaikka tämänkin pohjimmainen päätarkoitus on yliluonnollisuuden tuotosta, niin se ei kuitenkaan haittaa sarjaa seuratessa. Keksin tästä kyllä aika paljon negatiivisiakin asioita, vaikka tosissani tykkään, mutta varmasti huonot puolet johtuu siitä, että olen muutaman viikon aikana katsonut melkein kaikki jaksot..
6 tuotantokautta.
*Muoks. Kirjotin tämän postauksen valmiiksi jo melkein viikko sitten, ja nyt olen viimeisen viikon katsonut tätä aika vähän, eli 1-2 jaksoa jokatoinen päivä tyyliin, ja enää mua ei ärsytä tässä sarjassa juuri mikään. Eli johtui nimenomaan tuosta liiallisesta katsomisesta. :D

+ Hauska
+ Sopivasti hömppä
+ Kaikinpuolin mukava katsoa, eikä mitenkään ahdistava tai pelottava
+ Tunnerikas

- Jaksot toisaalta toistavat itseään- jokaisessa jaksossa kaksi ''tapausta'' ja koko ajan päähenkilöt melkein saavat toisensa, kunnes aina toinen on ehtinyt jatkaa elämäänsä kun on saanut ensin toiselta pakit jne. (Mutta nämään asiat eivät VARMASTIKAAN häirisivät mua yhtään, jos en katsoisi joka päivä viittä jaksoa)
- Välillä liikaa oikeusdraamaa, huomaan välillä odottavani vain, että tapaukset ovat rakottu, ja että näytetään taas henkilökohtaisia elämiä
- Välillä yliluonnolliset jutut


3. Orange Is the New Black
Tästä odotan innolla tulevia tuotantokausia. Sopivassa suhteessa kuvataan kaikkien henkilöiden elämää. Siitä on jo niin kauan (jopa varmaan kuukausi..), että en oikein edes osaa kirjoittaa mitään! Mutta sen mä nyt ainakin muistan, että oli tosi hyvä. Ihania hahmoja ja hyviä roolisuorituksia!

+ Hauska
+ Hömppä
+ Pysyy kärryillä, vaikka heittäisi aivot narikkaan
+ Mielenkiitoinen
+ AINA pakko aloittaa seuraavakin jakso!
+ Se yks vartija on niin ihana :D <3

-Välillä liika on liikaa
- Päänäyttelijä ärsyttää mua jollakin tavalla suunnattomasti, en oikein tiedä miksi (ei siis rooli, vaan lähinnä se näyttelijä :D)



Sitten mä haluaisinkin kuulla, että mitä sarjoja te suosittelisitte? Nimenomaan katsottavaksi vaikkapa Netflixistä? Mikä ollut pettymys? 
Moni suositteli mulle Pretty Little Liarsia; väkisin katsoin viisi jaksoa, ja se oli mun mielestä niin täyttä kuraa, että huhhuh. :D Mulla ei olekaan enää kuin muutama hassu jaksoa tuota Drop Dead Divaa jäljellä, ja sen jälkeen pitäisi etsiä taas uusi sarja. 
Eli EHDOTUKSIA OTETAAN VASTAAN!! :) Tyylillä ei oikeastaan ole mitään väliä, kuten ylläolevasta listastakin voi päätellä. Scifistä tms. en oikein innostu, mutta kaipa niissäkin voi olla poikkeuksia!

<3meeri

Ps. Mä oon nyt OIKEASTI niin innostunut taas tästä bloggaamisesta, että yritän tosissani päästä tähän taas kunnolla kiinni, ei vaan oikein meinaa löytyä sitä kuuluisaa aikaa.. Tänäänkin olin illalla jumpassa, ja äiti oli sillä välin katsomassa poikia, mutta eihän ne hönttipentit malta mennä nukkumaan maanantaisin ikinä kuin vasta tosi myöhään.. Ajattelin myös kaivaa kameran jostakin nurkasta, ja kenties jo huomenna ottaa pitkästä aikaan edes jotakin kuvia!





3 kommenttia:

  1. Pretty little liarsia jaksoin kattoa ite 2 kautta, mutta sitten se alko niin toistamaan itseänsä, että kiinnostus loppu lyhyeen. :D mut yks ihan huippu aivot narikkaan sarja on moderni perhe :) saa nauraa jatkuvasti ja kun se ei oo sitcom vaikka jaksot onkin sen 20 min :D how i met your mother on kans loistava, mutta siitä 8 ja 9 kausi oli aika turhia. :D mitäs vielä.. no yliluonnollisesta et niin tykänny, mutta vampyyripäiväkirjoissa on mun mielestä sopivasti ihmissuhde draamaa tasottamaan sitä yliluonnollisuutta :) :D

    VastaaPoista
  2. Breaking bad! Paras sarja ikinä! Itsekin olen aina ollut sarjojen fani ja varsinkin teininä tuli tuijotettua mooonia monia sarjoja. Breaking bad koukutti pahasti ja harmitti kyllä, kun oli kaikki jaksot katsottu. Nyt netflixiin tulee jenkkitahdilla (jakso per viikko) Breaking badin spin-offia, Better call saul, jota en ole vielä kerennyt seurata, mutta odotan innolla :)

    VastaaPoista
  3. Breakin Badia suosittelen minä myös! Ite taas en jaksa oikeastaan mitään sarjoja katsoa kun meinaan aina tylsistyä alkumetreillä...:D toisin kävi breaking Badin kanssa

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! ❤