maanantai 20. tammikuuta 2014

Neuvolakuulumiset RV 33+2

EDIT. Pahoittelen etukäteen yllättävän suurta kuvamäärää.. En jaksanut karsia. :D Niin ja kuvat on otettu neuvolapäivänä, eli RV 33+2.


Parempi myöhään kuin ei milloinkaan, eiksje? Tänään on siis viikkoja jo 34+1, mutta ei anneta sen häiritä! Todellakin tarkoitukseni oli tulla kirjoittelemaan pikaiset kuulumiset neuvolasta jo aiemmin, mutta sairasteluiden vuoksi se nyt vain ei ollut mitenkään mahdollista.. Joten suotakoon se minulle anteeksi. 


Paino oli noussut melkein neljä kiloa (!!) kahdessa viikossa, siis aivan järkyttävää. Mutta kuitenkin se paino laski tuossa mahataudin aikana n. 6kg. Että saa nähdä mitkä lukemat on reilun viikon päästä olevassa neuvolassa. 

Turvotus +. (Oi kyllä, sitä mulla riittää.. Niin kuin edellisessäkin raskaudessa..)

Verenpaine oli 116/73. Eli OK. 

Pissanäytteet olivat puhtaat. 

Hemoglobiini oli 110, ja nyt terkkari painottikin ja painosti mua syömään niitä rautatabletteja.. No upsista, en ole muistanut/pystynyt ainakaan vielä ottamaan kertaakaan niitä. Pitäisi kyllä muistaa ja jaksaa ja yrittää!! Synnytys lähenee ja lähenee & mä joka kerta sanon tätä samaa. No ei, menen heti ottamaan kun tästä nousen! Se oli lupaus. 

Kohdunpohjan korkeus oli 31cm. Viime kerralla se oli 29cm. Jasperin neuvolakortti kertoi sen verran, että mulla ei ole ollut näillä viikoilla ollenkaan neuvolaa, mutta että sf-mitta oli jo nyt isompi kuin Jasperia odottaessa sielä 35rv. 

Vauva oli raivotarjonnassa ja syke oli 140. Eli vauvelilla kaikki hyvin!! <3 


Ensi viikolla on siis taas normaali neuvola, koska ei ollut aikoja lääkärineuvolaan muuta kuin kuukauden päähän ja neukku kuitenkin haluaa nyt seurata tasaisin välein vauvan kasvua. Tällä viikolla pitäisi siis käydä maksakokeessa, sappiarvoja katselemassa & antamassa pissanäyte. 

Tätä kuvaa en sitten ottanut samaisilla tarkoituksilla kuin ehkä joskus ala-asteella tai ylästeella näitä otettiin. Eli tarkoituksenani ei ole mikään perseherutus tms. Vaan ihan vain selventääkseni itselleni(kin), kuinka paljon raskaus näkyy takaapäin ja kuinka ''iso'' mä todellisuudessa oonkaan. Mun mielestä raskaus ei näy musta takaapäin muuten kuin normilihomisena? Tai masu ei pompsahda sieltä mistään esille. Mitäs mieltä muut on? 


Olisin kyllä halunnut sen lääkärin hiukan ennemmin, nimittäin mua on nyt supistellut aika runsainmitoin & vähän oon alkanut miettimään, että onkohan se tehnyt jonkunnäköistä edistystä kohdunsuulle.. Toivottavasti ei. 
En millään haluaisi aivan vielä päästä synnyttämään, koska mun pitäisi vielä saada niin paljon kaikkea aikaiseksi ja hommattua! Ajattelin näistä asioista tehdäkin mahdollisesti vielä tänään jonkunlaista listaa, etten vaankaan unohda mitään juttuja! Tänään ajattelin ainakin tilata edes pari vaatekappaletta pikkuiselle, koska tuskin enää pääsen mihinkään kauppoihinkaan ennen kuninkaallisuuden syntymää.


Mahataudin kourissa ollessani ei kyllä yhtään helpottanut se, että pikkukaveri koko ajan puski itseään jostakin suunnasta täysillä & että mua supisteli aika paljon.. Mutta ihanaa silti, että liikkeet tuntuivat silloinkin todella hyvin, niin ei tarvinnut huolestua, että onko mun kuivumisesta seurannut jotakin haittoja vauvelille.


Kaikenkaikkiaan mun vointi on ihan OK! Jos toi oksennuksensekainen viikonloppu poistetaan laskuista niin eipä mulla oikeastaan ole kuin turvotusta ja kankeutta. Ja tietenkin tuota supistelua, mutta ei se nyt niin mun elämää häiritsevää ole, ehkä ennemminkin mielenterveyttä häiritsevää. :-D

Vielä pari kuvaa samaisilta viikoilta Jasperia odottaessa:
(Edelleenkin mua harmittaa, kun en silloin kuvaillut niin usein. Vaikka tuntuukin, että silloin olisin ottanut kuvia joka päivä.. Mutta ei vissiin. Toki nämä kaikki kuvat on jostakin facebookin kätköistä, että koneen (tai siis ulkoisen kiintolevyn) uumenista löytyisi varmasti paremmin JA enemmän masukuvia.. Mutta en jaksa tutkia tuntikausia, niissä ei tietenkään olisi edes raskausviikkoja merkittynä.)



<3: meeri





2 kommenttia:

  1. Voi että tota sun masua <3 ihana! :) sun pitää höllää sellasissa asioissa mitkä aiheuttaa supistelua, vatsatauti varmaan ainakin niitä aiheutti? :o ja jos sul hirvee huoli on ni niil on pakko olla joku rako missä pääset sinne lääkärille :) niil on ainaki täällä ni jätetty sellasii hätärakoja, et ihan kaikkia aikoja ei voi terkkari varata! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii, kiitos!! <3

      Ja jeps, mahataudissa niitä ainakin tuli aika kivasti.. Muuten ei kyllä oo mitään sellasta erikoista ''syytä'' ollut niille, että niitä tulee aina välis, tein jotakin tai en tehnyt.. Välillä vaan sivuutan ne ja välillä taas ajattelen että taaaaaaaaaaas supistaa :D .. Eikä mulla nyt onneksi mitään hirvittävää huolta oo! Ainakaan vielä.... :)

      Poista

Kiitos kommentista! ❤