keskiviikko 12. maaliskuuta 2014

No words

Taas saa miettiä, että mitä helvettiä mä oon tehnyt tälle maailmalle. Kai sitä jostakin hyvästä seuraa vaan sitten ihan julmetusti myös paskaa. Viime vuonna kun Jasper syntyi, menetin mun ihan joka ikisen ystävän. Mulle ei jäänyt kuin mun kaksi perhettä. Ja tästä en siis syytä kuin itseäni.
Nyt kun toinen vauva syntyi, menetin loputkin. Musta tuntuu, että koko mun elämä ja kaikki mihin oon uskonut on ollu yhtä suurta valhetta. Musta tuntuu siltä, että ekaa kertaa mä en edes jaksaisi. Koko mun elämältä on vedetty matto, lattia, pohja, maa alta. Kaikki mitä mä oon ollut ja kaikki minkä oon luullu olevan just oikein eikä melkein, on mennyt.
Lapsieni kanssa jaksan olla ja haluan olla, niistä mä en luovu. Ne auttaa mua jaksamaan huomiseen, ja niiden seurassa mä pystyn edes pienen hetken olemaan vielä aidosti iloinen. Niiden seurassa mä pystyn olla itkemättä ja myös nauttimaan. Niitä mä rakastan ja niitä mä palvon. Niiden takia mä jaksaisin ydinsodan ja maailmanlopun. Niiden takia mä oikeasti jaksaisin ja tekisin ihan mitä vain. Ja niin kun olen tehnytkin. Tämäkö on sitten kiitos siitä kaikesta rakkaudesta? 

Mä en sitten tiedä, että oonko mä oikeasti muka näin sokea ihminen. En todellakaan usko. Mutta kaikki mihin mä oon uskonut, koko mun elämä, kaikki, tuntuu nyt olevan olleen suurta valhetta. Kulissia. Mä oon aina hehkuttanut olevani maailman onnellisin, ja niin mä oon ollutkin. Ainakin luullut niin. Enää mä en tiedä mikä on totta ja mikä ei.
 Mä en tajua, että kuinka paljon ihmiselle voidaan kaataa paskaa niskaan? Just kun mä ajattelin, että alan selviämään siitä henkisestä ryöpystä, joka seurasi siitä kun oma lapsi oli teholla melkein kaksi viikkoa. Ei yhtä pois alta kun toinen jo tulee.

Mun toinen lapsi on ollut vasta alle kolme viikkoa kotona, siitä on kuukausi ja kolme päivää kun mä hänet synnytin tänne maailmaan. Mä oon 13kuukautta ajatellut kaikkia muita, en itseäni lainkaan. Tehnyt kaiken muiden onnen eteen. Hoitanut kodin ja lapset 80% yksin. Mä oon pyrkinyt olemaan hyvä ja ihana äiti, puoliso, siivooja, kokki, lapsi, sisko, kaveri, ystävä, asiakas, kuuntelija, järjestelijä. Mä oon ollut niin epäitsekäs. Mä en vaan pysty ymmärtämään enkä käsittämään. 
Mua ällöttää, kuvottaa, oksettaa. En mä ihan oikeasti edes voi uskoa tämän olevan totta. Jännä juttu, että mä en oo ikinä edes tajunnut pelätä tätä. Ja jännä juttu, että mulle tuli joku the feeling ja mä näin tästä jopa unta. En mä silti uskonut. Mitä mun olisi pitänyt tehdä toisin?

Toisaalta mä kyllä tiedän jo nyt sen niin paljon kokeneena, että kaikesta muustakin mä oon aina selvinnyt. Ja kasvanut astetta vahvemmaksi. Vahvemmaksi ihmisenä, naisena. Aikaa siihen tarvitaan, paljon, mutta toivottavasti ei liikaa. Toivottavasti mä oon tarpeeksi vahva sinne asti. Taas kerran, jos mä ajattelisin itseäni, niin mä luovuttaisin. Ei tällästä taakkaa pitäisi sysätä kenenkään niskoille. Mutta mun lapset, luojalle niistä kiitos. Lasteni takia mä yritän jaksaa, mä yritän yrittää. Vaikka omat tunteet ei haluaisikaan. Mutta kai mä silti edes sisimmässäni uskon parempaan, muutoksiin, tulevaan, elämään, ja siihen että aina on toivoa.

Ihmiset tekee virheitä, mutta jotkut virheet on vaan liian suuria. Mun suurin virhe on joku sellanen, että ostan batteryn itelleni kaupasta. Mutta kai sellanenkin voi olla sitten liian väärää, jos maailma kostaa mulle näin. Mä oon jo yrittänyt aiemminkin kaikkeni muutosten eteen, ja jos suuria asioita ei pikkuhiljaa tapahdu niin sitten ei voi mitään. Sitten mä tiedän, että mun elämän suunta haluttiin vain yksinkertaisesti kääntää mahdollisimman nopeasti. Mutta mä kyllä tiedän ihan lähimmäisistä ihmisistäni, että suuria muutoksia voi tapahtua. Mutta tiedän myös niitäkin, että joku ei oikeasti ikinä muutu ainakaan tämän elämän puolella.  

Mulla onkin yksi suuri tavoite: olla vielä joskus oikeasti onnellinen. Musta tällä hetkellä tuntuu, että se on ihan liikaa pyydetty. 
Mä oon aina ajatellut, ettei ihmiselle anneta enempää kuin on tarkoitus kestää. Mutta enää mä en ole sitä mieltä.
Toisaalta mä mietin, että mitä maailma yrittää mulle kertoa tällä? Yrittääkö se kertoa, että olisi aika vaihtaa suuntaa vai yrittää lujemmin. Pitäiskö mun luottaa järkeen vai tunteisiin? Tällä hetkellä mä luotan siihen, että ajan kanssa kaikki selviää. Mä uskon, että loppujen lopuksi, vaikka sitten edes sielä kuolinvuoteella, jokaisella teolla ja jutulla on omat merkityksensä. 



Mä en halua tästä asiasta enempää täällä blogin puolella puhua, enkä eka meinannut sanoa mitään. Mutta en mä voi esittää mitään mitä en ole, eli tässä tapauksessa normaalia ja maailman positiivisinta ihmistä. Mä en osaa valehdella ja haluan olla rehellinen. Tämä blogi on mulle kuitenkin sellanenkin henkireikä, ja mulla olisi niin paljon sanottavaa ja niin paljon ajatuksia, että pakko niitä on edes vähän kertoa. 


18 kommenttia:

  1. <3 poistaisin sun kivut jos vaan pystyisin. Olet ihana ja rakas. Onneksi mulla on sut.

    VastaaPoista
  2. Voi että, hirveesti tsemppiä sulle ja teille <3 inhottavaa luked tällästä niin ihanalta ihmiseltä ku sä oot <3 harmi ku ei asuta samalla paikkakunnalla :(

    VastaaPoista
  3. Voi Meeri <3 Koita jaksaa <3 Jotkut miehet vaan on sikoja. Haleja sinne hurjasti! Sulla on kaksi ihanaa lasta, joille olet maailman paras äiti <3 Muista se!

    VastaaPoista
  4. Voi Meeri, tsemppiä kovasti! Oot hieno ihminen! Oon seurannu sun blogia kauan ja ihailen sua, kun oot niin hirveän reipas! Näinkin sut kerran livenä ja oisin halunnut kovasti esitellä itseni ja kehua sua ja sun blogia, mutten uskaltanut.. :P Tsemppiä nyt oikein paljon! <3

    VastaaPoista
  5. Voi Meeri :( en tiedä mitä on tapahtunut, mutta jos on sitä mitä kuvittelen tekstisi perusteella niin ei voi olla totta, no words tosiaan.. Oli mitä oli, tarvitset ehdottomasti ihmisiä ympärillesi nyt eikä huomenna!! Nyt teet vain niitä asioita mitkä tuntuvat hyvältä, muut jätät hyvällä omalla tunnolla, toivottavasti perheesi auttaa sinua lasten kanssa - voimia ihan tosi paljon <3

    VastaaPoista
  6. Jääkö pojat sulle? Kumpi jää tuohon teidän hienoon kämppään? Tsemppiä valtavasti, oot supermama :) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei me olla edelleenkään erottu? Mutta tietty jäisi, jos sellanen piste tulisi.

      Kiitos :)

      Poista
    2. Miks sitte sun feispuukin parisuhdetila on sinkku??

      Poista
    3. ? Kävin vielä ite tarkistamassa, mutta ei mulla oo sielä mitään? Luki ainakin '' päivitä parisuhdetilasi'' ja siinä oli muutenkin merkki että ''vain minä''-näkee.. ? :Dd

      Poista
    4. ...kyllä sulla faces luki silloin että oot sinkku ja jopa sen myönsit että oot sen sinne kirjottanut.
      ota ja vähä selaa tekstejäs ni muistat mitä kirjoitat.
      mut hyvähän se jos ootte kummiskin yhdes :)

      Poista
    5. Joo, kyl mä muistan. Enkä mitään väitäkään siihen vastaan vaan siihen ettei sielä oo enää hetkeen nii lukenu niin en ymmärtäny että miks kysyit että _miks sielä ON_ niin ? Muistaakseni myös selitin jossakin ihan hyvin _miksi_ sielä OLI niin :) en vaan ymmärtänyt että mistä sen vielä repäisit kun olin sen sieltä jo poistanu aikaa sitten :)

      Poista
  7. Tsemppiä <3 kyllä kaikki vielä muuttuu paremmaks, vaikka nyt varmasti vaikee uskoa... Varmasti kamala tilanne :(

    VastaaPoista
  8. Voimia sulle kaikkeen!! Sulla on ihanat lapset, joiden takia varmasti haluat ja on pakko jaksaa, tuli eteen mitä tuli. Toivottavasti saat apua ..kenenkään ihmisen ei kuulu selvitä kaikesta yksin ♥

    VastaaPoista
  9. Jos ette oo eronnu niin miks sulla lukee facebookis sinkku? Asutteko yhdes tällä hetkellä? Voimia ja tsemppiä kuitenkin sulle, kamala tilanne :( <3

    VastaaPoista
  10. Tsemppiä! Tuntuu että monella niin käy. Esikoisen isän velipuoli laitto välit poikki kun kerrottii että oon raskaana. Sano ettei tiedä kumman puolesta on pahoillaan meidän, vaan lapsen. Ja ku erottiin ja mulla alko mieliala heittään niin siinä sit mun 2 siskoo laitto välit poikki, en tiedä johtuko se siittä ku yritin tappaa itteni kun eksä sai pojan lähihuoltajuuden vaan se että poika meni isällee eikä mulle, en tiedä... Ja muutenki ihmiset kaikkos siinä raskauden ja eron jälkeen, mutta ne jotka tajus että mulla on paha olla, huoli lapsestani ynm. Ne jäi tueks ja ollu tukena tosi paljon. Myös mun nykyisen poikaystävän perhe on tukenu ihan hirveesti vaikka heti alussa ties että mulla on poika ja mulla on mielenterveys ongelmia eksän takia, synnytyksen takia ja no lapsuudesta asti on ollu epävakaa persoonallisuus häiriö joka huomattii vasta pari vuotta sit.

    Mä luulen ettet oo mitää väärää tehny, sä oot halunnu perheen nuorena, laittanu perheen etusialle niinku kuuluu ja jos suvut ja kaverit ei sitä ymmärrä, on se heidän oma häpeensä! Ne ei nää kuinka sä osaat hoitaa perhettäs hyvin, oot hyvä äiti joka rakastaa lapsiaan. Ihan sama minkä ikänen on äidiks. Kunha ei anna lastaan aina äiillee hoitoon ja menee itse ryyppään.

    Ja mistä tietää vaikka laittaa välit poikki jua ne samalla lukis sun blogias ja niitä oikeesti kiinnostaa sun elämä, mutta jonki takia ei voi/halua olla siinä sun lähelläs. On outoo jos kaveri alkaa perustaa perhetta nuorena kun ne toiset ehkä tahtoo vielä viettää villiä nuoruuttaan. Ja sit ku sä oot lähettäny lapses maailmalle nii voi olla että kaveris sit on vasta synnyttäny lapsensa ja kiroo sitä elämää kun ei jaksa nii hyvin hoitaa lapsiaan niinku nyt jaksais. Ja me jotka ollaa nuorina saatu lapsia voidaan keskittyä työhön ja lomailuun sit myöhemmin enemmän. Ku lapset on maailmalla nii voidaan mennä sit 4 kymppisinä romanttiselle matkalle miehen kanssa ilman lapsia. Ja sit tehdä kaikkee mitä nuorena jäi tekemättä, jos vaa enää sit haluaa tehdä.

    Toivon että olos helpottaa :) Ja muista että nyt ne hormoonit nyt hyrrää ja kaikki pyörii päässä :)

    VastaaPoista
  11. Voi voi...Koitahan jaksella siellä. Ja välillä on hyvä purkautua  ja kirjoittaa. Tsemppiä! P.S. Sinulla on sitten niin suloiset pojat!

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! ❤