maanantai 18. elokuuta 2014

Pari sanaa vielä muutosta & viimeiset kuvat

Pojat nukkuu päikkäreitä, ja mun maha kurnii. Mua väsyttää niin paljon, että ei mitään rajaa. En kuitenkaan jaksa mennä nukkumaankaan.. Pyykkikoneen sain tyhjätyksi ja laitettua uudestaan käyntiin, mutta muuta en olekaan nyt tehnyt.. Ja poitsut ovat kuitenkin nukkuneet jo 1,5 tuntia. :D Noh, ei kai aina tarvitsekaan jaksaa?!

Mä sitten ajattelin, että nyt voisin ehkä postailla, kun en jaksa liikkuakaan.. Mutta, en jaksaisi mitään kovin ajatuksia vievää pitkää postausta tehdä. Selasin kameran läpi, ja sieltä löytyi vanhoja kuvia vielä edellisestä asunnosta. 

Lisään vanhan kodin viimeiset kuvat, ja ehkä kerron samalla syyt muuttoon!

Muuttopäivänä tuntui hiukan haikealta, mutta heti kun tänne uuteen kotiin pääsi, niin kaikki se haikeus katosi. Tilalle tuli vain innostus, onni ja kaikkea hyvää.
















MUUTON SYYT (mikään ei yksinään, vaan kaikki yhdessä. Kolme ensimmäistä syytä kuitenkin ne ratkaisevat)


  • Sami lähtee armeijaan, ja neliöitä valtion mielestä oli ed. asunnossa liikaa.
  • Ed. asunnossa tosi iso piha, ja en pystyny taata, että pystyisin pihan, puskat, nurmikon etc. yksin Samin armeijan aikana hoitamaan. Mulla on kuitenkin kaksi vaippaikäistä silloin hoidettavana.
  • Todella jättimäiset sähkölaskut. Siis, ihan hirvittävät. 
  • Naapurit. Kaikesta valitettiin. Kaikesta ihan normaalista. Ei olla kuitenkaan mitään häirikköjä tms., niin ymmärryskin alkoi jo vähän loppumaan.. Ja mulle ainakin tulee paha mieli, jos joku alkaa vihaamaan jostakin ihan normaalista asiasta eli ilman syytä. Yhdet naapurit eivät myöskään ikinä tervehtinyt, syystä että..? Enpäs osaa yhtään sanoa tai tiedäkään. Muistan edellisen asunnon valitustalona varmasti vielä 10 vuoden päästäkin. Mutta ehkä se oli kuitenkin siinä asiassa kamalinta, että koko ajan joutui häpeillä, niin kuin olisi tehnyt jotakin pahaa ja piti miettiä, että saako edes hengittää ilman, että siitäkin valitetaan..
  •  Kyllästyttiin jo. Ja mä tykkään kaikesta uudesta, ja nyt meillä on taas ihkauusi koti. Meidän ensimmäisessäkin asunnossa, eli 1/3 kodissa oltiin ihan ensimmäiset asukkaat. 
  • Paljon turhaa tilaa, jos niin voi sanoa. Parvea ei käytetty oikeastaan ikinä, sinne kuin ei oikeen pienten lasten kanssa uskalla mennäkään. Korkeaan kattoon sekä käyttämättömän tilankin ansiosta sitä sähköä varmaan kului ihan liikaa lämmitykseenkin..
  • Mulla ei ainakaan ollut Lapualla yhtään mitään, joten mulle kyllä kelpasi muutto Kauhavalle esim. sisaruksieni lähelle.
  • Sohvakaan ei mahtunut koottuna olohuoneeseen.

Muttamutta, älkää käsittäkö väärin! Oli siis ed. asunnossa todella paljon hyvääkin, tykättiin asua sielä ja meillä oli ihana vuokranantaja. Postikuski oli mun hyvä ystävä synnäriltä, pihaa oli todella hyvin pienille lapsille, ei ollut seinänaapuria, suuresti varastotilaa, takka, iso keittiö, korkea katto, hyvin tilaa myös vaatteille, päästiin poikien kanssa helposti vaunuilla kauppaan, meidän molempien työpaikat ihan kivenheiton päässä, mummun työpaikka lähellä jnejne.

Mutta vaikka edellisessä asunnossa oli myös todella paljon hyviä asioita, niin ei kaduta kyllä yhtään muuttoakaan! Rakastan meidän uutta kotia jo nyt niin paljon. Uudesta kodista tulossa kyllä mahdollisimman pian postausta! 


<3; meeri

1 kommentti:

  1. No onhan tuossa monta hyvää syytä ja muuttaminen on aina kivaa, minä olen muuttanut elämäni aikana 11 kertaa :D

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! ❤