lauantai 4. lokakuuta 2014

Mitä kuuluu Marja-Leena?

Moikka moi! 

Pitkästä, pitkästä aikaan. En päättänyt tästä tauosta mitenkään etukäteen, se vain tapahtui. Ensiksi olin paniikissa ''voi vitsit, en ole viikkoon ehtinyt postailemaan!'', ''apua, nyt jo kaksi viikkoa kulunut ilman blogia''..  Sitten mä päätin, että pidän niin pitkän tauon kuin haluan. En halunnut ottaa ylimääräistä stressiä tästä, ja kirjoitella vain ja ainoastaan oman painostuksen alaisena. Päätin, että palaan sitten kuin se hyvältä tuntuu. Ja nyt taas tuntuu. 



Mulla on ollut kamala ikävä niin omaa blogia, kirjoittelua kuin teitä lukijoitakin! Mutta, en vain ole ehtinyt kirjoittelemaan. Tai jaksanut kirjoitella. Kaksi liikkuvaa poikalasta vie kuitenkin todella paljon energiaa, samalla pitäisi päivän aikana huolehtia kaikille ruoka naaman eteen ja myöskin pitää koti edes jonkunlaisessa kunnossa. Myöskään oma aika iltaisin katsellessa Salkkareita katsomasta, ei ole mitenkään yliarvostettua. 
Sami on vähintään kuutena päivänä viikosta töissä ja yleensä aikalailla koko päivän, ja minä olen sitten seitsemäntenä päivänä töissä. Siitä asti kun olen aloittanut tekemään sunnuntaivuoroja, olen ollut jokainen sunnuntai töissä, ja välillä tehnyt 20 tunnin päiviäkin. 


Pakko myöntää, että mulla on oikeasti kunnon syysväsy. EI siis todellakaan mikään masennus, vaan väsy! Pitäisiköhän alkaa napsimaan jotakin vitamiineja, vai mistähän saisin energiaa lisää. Ja nimenomaan, tunnen itseni paljonpaljon onnellisemmaksi kuin pitkästä aikaan!
Kuten tossa edellä jo mainitsinkin, Caspian nykyään ryömii ja konttii kuin tuulispää, ja silmät mulla saa olla joka paikassa noiden kahden menojunan kanssa. Sitten kun he menevät päikkäreille, niin äiti makaa lahnana sängyllä ja selaa kännykkää, käy suihkussa ja sitten poitsut jo heräävätkin. Päikkäreiden jälkeen onkin menoa iltaan asti, ja sitten taas mami kuolee väsyyn, eikä edes jaksa harkita koneelle menemistä!
 Caspiankin on jättänyt päivän toiset päikkärit jo pois päivärytmistään, joten mulla riittää kyllä touhua koko päiväksi. Välillä saan olla kyllä aikamoinen ninja, että saan ruuan tehtyä ja talon siivottua kahden jaloissapyörijän kanssa! 


Miulla (oon rakastanut mie -sanaan!! :D) on myös jonkinasteinen identtiteettikriisi tämän blogin suhteen! En oikein tiedä, millaista blogia haluaisin pitää. Haluaisin kirjoittaa hyviä postauksia, mutta nykyisellä aikataululla se ei vain onnistu. Siksi viimeaikoina multa on saanut enemmänkin niitä lyhyitä postauksia. Mua kiinnostaisi tosi paljon pitää ennemminkin jonkinasteista lifestyle- blogia, mutta ketä kiinnostaisi räjähtäneen meikittömän tylsän kotiäidin ''miehen vaatteissa'' -otetut asukuvat? Niinpä, ei todellakaan ketään! Tunsin tänään itseni pitkästä aikaa naiseksi! Mulla oli ensimmäistä kertaa varmaankin kahteen tai kolmeen viikkoon jalassa muutkin housut kuin omat tai Samin collarit, tai työhousut. Jesh! Ehkä se vielä tästä. 




Yritin silloin muutama viikko sitten ottaa kuviakin (postauksessa olevat kuvat), mutta kamerasta loppui lähes samantien akku, ja jaksoin etsiä kameran laturin vasta toissapäivänä. Ehkä se innostus vielä tästä nousee, kun saa taas kuviakin otettua! Blogia en aio poistaa tai lopettaa, mutta menen nyt tämänhetkisen olotilan mukaan, eli postailen silloin kuin riittää motivaatiota pinnistellä väsymyksen kanssa. 


No, mutta mitä kaikkea muuta meille sitten kuuluukaan? 

  • Caspian on alkanut ryömimään todenteolla. Hänelle on myös tullut kaksi hammasta! 
  • Jasper tuntuu jokapäivä ''isommalta'' jätkältä. Mutta sanat hänellä on jotenkin ihmeellisesti nyt jäänyt vähän taka-alalla, justiin eilen mietin, että monet sanat ovat nyt ns. lyhyempiä kuin ennen. Pallo on nykyään pa. Pullo on nykyään pu. Lamppu on nykyään amp. Jne. 
  • Jasper on nyt ollut kolme päivää ilman tuttipulloa! WUHUU!  Oon niin ylpeä hänestä, niin ylpeä. Ja myös vähän itsestäni. Ekanan iltana huutoa oli tunti, seuraavana päivänä puolituntia ja nyt hän meni niin kuin *naps* vain nukkumaan. 
  • Siskon pojat, Roope ja Jere, on ollut mulla pari kertaa hoidossa muutaman tunnin. Kivaa vaihtelua päiviin, vaikka välillä aika jännittävääkin olla yksin neljän pojanklopin kanssa...... Kuitenkin ihan hyvin mennyt tähän asti! :D 
  •  Mun isoin täditettävä Roope täyttikin muutama viikko sitten jo 5-v! Roopen synttäreiden perään kidnapattiin mun isosisko (eli Roopen äiti), ja pidettiin hänelle ylläripylläri 30-v synttärit! 
  • Oon innostunut sitten kunnolla Mini Rodinista. Pakko myöntää, että MR vaatteita löytyy pojilta jo aikasta paljon! (Kannattaa seurata instagramista meerevel , sinne nykyään vain laittelen ostoksia..)
  • Jasperilla oli ensimmäinen hammaslääkärikin nyt edellisenä torstaina. Hampaat olivat hyvässä kunnossa, kaksi hammasta vielä puuttui! Vaikka oonkin luullut, että kaikki hampit olisivat olleet jo suussa. :D 
  • Mun laiskuus verottaa mun myyntioperaatiotakin! Mulla on kolme jätesäkillistä vaatteita kuvailematta, mutta kun mä en jaksa!! Se on pitänyt tehdä jo siitä asti, kun muutettiin tänne. Eli reiluun kahteen kuukauteen en ole saanut oikeastaan mitään aikaiseksi niiden suhteen.. 
  • Musta tuntuu, että muutto hukkasi kaikki mun sisustujutut ja KYNTTILÄT. En ole saanut sytytettyä vielä yhtäkään kynttilää tänä syksynä, kun en edes tiedä missä ne on! Myös muutama taulu on laittamatta seinille ja olohuoneesta puuttuu kattovalaisin kokonaan, ja poikien huoneesta paloi justiin lamppu. Tällaiset pikkujutut saavat mut raivonpartaalle.. 
  • Aloitin jumpankin kuukausi sitten! Ensimmäistä kertaa käyn jossakin ryhmässä jumppailemassa.

Jasperilla on alkanut myös ihana uhma<3 Tämäkin kuva kuvastaa sitä, kuinka tyhmä äiti on, kun ei anna kameraa heiteltäväksi... ;D

Eli aika tavallista elämää eletään! Lyhyesti tiivistettynä: Mun elämä koostuu tällä hetkellä aikalailla lasten kanssa olosta, kodin hoidosta, töistä, kolmestaan poikien kanssa olosta, siskon kanssa näkemisestä, meikittömistä kauppareissuista, keltaisista juurikasvullisista hiuksista, loputtomasta siivoamisesta, Salkkareiden ja Big Brotherin katselusta, kännykän selaamisesta, pelokkaasta tammikuun odotuksesta, haaveilusta, hammaskivuista, leikkipuistossa hengailusta, rauhallisista perhekeskeisistä illoista.. Ja sellaisesta mistä nyt normaalin ihmisen normaali elämä koostuukaan! 


Tuskin tätä sillisalaattisepostusta jaksoi kukaan lukea.... Mutta. Mitäs teille kuuluu? Mä vannon, että nyt ei mene taas sitä kuukautta seuraavaan postailuun! 

Ps. Äikkistä vaan, jos toi otsikko jäi jonkun päähän soimaan! :D  Mie haluaisin sen jo pois mun päästä!

  <3; meeri

6 kommenttia:

  1. Älä missään tapauksessa lopeta 'mamma'-blogin kirjoittamista! Mun mielestä on mahtava seurata sun blogia kun itellä on caspiania kuukauden nuorempi poika. :) vaikken ennemmin ole kommentoinut niin lukenut olen tätä blogia jo yli vuoden ja tosiaankin jatkan lukemista!

    -Riikka

    Ps.Blogisi löysin ensimmäistä kertaa siten, että etsin blogeista sjoella synnyttäneiden synnytyskertomuksia. Toivottavasti siis saan vielä joskus lukea muksujesi synnytyskertomukset täältä. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, kiva kuulla! Kiitos tosi paljon <3 :) Tälläset kommentit on parhaita. :3 Hei, ihan varmasti saat lukea!! Ne on mulla koko ajan mielessä, ja kirjotan ne ihan heti kun on vähäkin enemmän aikaa!!

      Poista
  2. Ei kovin hyvää kuulu, mutta oli mahtavaa lukea teidän kuulumisia pitkästä aikaa! (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi, tsemppiä sinne oli tilanne mikä hyvänsä. :( Ja kiva, että kiinnosti! :)

      Poista
  3. Moikka, kiva lukea kuulumisia :) Onpas pojat kasvaneet!! Jasperillahan on samanlainen hiustyyli ku meidän Alisalla, samanvärinenkin taitaa olla :DD Hihii, ihana :)
    Voin vaan kuvitella mikä meno teillä, kun mullakin kiire ton neitin kanssa aamusta iltaan nykysin, kun Tero on töissä.. Tyttö sit vielä enempi uhmailee, kun pitää hieman mieltä osottaa iltaisin iskälle *__*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Ihana kuulla! :3 Haha, noi hiukset on kyllä ihan mahtavat!! :D
      Jep, silloin kun oli vaan Jasper, niin oli myös muka koko ajan kiire vaan, mutta nyt sitten kun niitä on kaksi, niin huhhuhh, nyt tajuaa, että yhden kanssa se ei ollu vielä mitään!! :D Ja meillä Jasperkin tekee kyllä tota! Se yleensä alkaa tinttailemaan tms., silloin kun isi tulee kotiin.. Lovely.. :D

      Poista

Kiitos kommentista! ❤