tiistai 9. heinäkuuta 2013

Meeri 21v.

Noniin, se olisi viikonloppu ohitse- samoin yhdet synttärit, taas. Lauantaina täytin siis 21 vuotta, ja en voi kyllä käsittää, että oon oikeasti jo niin vanha. Mutta noh, mitäs pienistä stressaamaan.. Samikin lähti vasta eilen illalla töihin, joten meidän ''viikonloppu'' kestikin eiliseen asti. Oli kyllä niin kiire viikonloppu ja koko ajan sen verran paljon tekemistä, että en todellakaan kerennyt istumaan koneella. Tai ottamaan edes kuvia, vaikka olisinkin halunnut. Ja sitä suuremmalla syyllä- sillä sain Samilta lahjaksi kameran. <3 Vihdoin ja viimein sain jonkun paremman kameran tuon edellisen surkeistasurkeimman tilalle!


Perjantaina Jenna tuli mun ja Jasperin kanssa meille. Mä siinä siivoilin vähän ja revin kaikki loputkin tekoripset irti silmistäni, ja voin kertoa, että näytin aika koomiselta. :D Samikin tuli sitten hetken päästä töistä kotia, minkä jälkeen äiti ja isäkin tulivat mun synttärikahville. Mä heitinkin siinä välis ruoan uuniin ja Anni tuli Sirun kanssa huoltamaan mun ripset, pitkästä aikaa! Voin laittaa ennen ja jälkeen kuvatkin ripsistä, mutta myöhäisemmässä postauksessa, sitten kun jaksan siirtää kännykän kuvat koneelle. Siinä sitten kaikki lähtivät vuorotellen omille teillensä, ja mekin Samin kanssa mentiin aika lailla heti nukkumaan. En kyllä saanut oikein millään unta, ja heräilin koko ajan. Ja toivoinkin koko yön vaan, että Jasper heräisi ja ei tarvisi edes yrittää enää nukkua..


Synttäriaamuni alkoi aikaisin, sillä kyllähän se minimies sitten heräsikin jo joskus kuudelta, ja noustiin ylös. Samikin heräsi ilman herätyksiä ja herättämisiä, itsestään, jo vähän ennen aamuyhdeksää!!? Se on kyllä oikeen jo wouu -suoritus siltä. :D Sainkin miehiltäni lahjan, eli kameran. Uutta kameraa oonkin halunnut jo tosi kauan! Mutta kunnon järkkäriä en saanut kyllä vieläkää, mutta onhan toikin nyt ihan huippu ja mulle ihan riittävä. Ja voinhan ostaa sen oikean järkkärin sitten joskus, jos tahdon. Oon kyllä tosi tyytyväinen tuohon kameraan! En oo edes vielä kerinnyt leikkimään sillä yhtään, enkä edes tiedä mitä se osaa, enkä ole tutkinut asetuksia tms. ja silti olen saanut sillä hyviä kuvia- jo nyt. :)



<3
Kiitos kullat <3
Sami jäi leikkimään kameralla(mä en kerinnytkään koko päivänä tyyliin edes koskemaan uuteen ihanaan kameraani), kun mä kiiruhdin suihkuun. Kamera olikin täynnä kaikkia kivoja kuvia, esim. sata kuvaa kun mä pesen hampaita jne. Syötiin aamupalaa ja rupesinkin jo tulemaan kiire. Yritettiinkin yritin nopeaa laittaa itseni valmiiksi, Jasperin kamat olin onneksi laittanut jo viittä vaille valmiiksi aamulla. Mulla olikin melkoinen vaatekriisi! Mutta kai se vaatekriisikin on ihan ymmärrettävää, koska en oo pitkään aikaan liikkunut MIHINKÄÄN. Huhhuh, ja päädyin lopulta farkkuihin- ensimmäistä kertaa synnytyksen jälkeen tungin farkut päälleni- ja se jos mikä oli maailman suurin virhe! Pihalla oli sitten niin paahtavan kuuma ja kamala helle, että meinasin vaan koko päivän tukehtua vaatteisiini. Enkä osannut farkkujen takia yhtään nauttia siitä lämmöstä, jota olin toivonut jo pitkään. :(

Tää onkin aina seuraus mun vaatekriiseilyistä.....


Kuitenkin, jotenkin päästiin vihdoin liikkeelle ja suunnattiin tankkauksen kautta Kauhajärvelle. Jätettiin Jasper mun isän luolehtivaan huomaan, ja suunnatiin suorinta tietä Keskisille.


Ensimmäisenä vietiin Jasperin ristijäislahjaksi saatu kastekäärö kaiverreukseen. Siitä tuli kyllä hieno!




Käväisin äkkiä Nahkapaikassa sekä Zippersissä, ja mentiin sitten Keskisten tavarapuolelle. Tavarapuolella ei keritty kiertämään oikeasti kuin tekstiilipuolta ja lastenpuolta, kunnes tajuttiin kellon olevan paljon ja että meidän pitäisi lähteä jo, jos haluttaisiin vielä käydä ruokapuolella. Ruokapuolella oltiinkin vasta kymmentä minuuttia ennemmin kuin koko pulju meni kiinni. Jäi kyllä harmittamaan, mutta päätettiinkin jo, että menemme ensi kuussa sitten uudestaan, kun jäi niin vajaaksi tämä kerta. :) Kyllä meidän ostossaalis silti ylsi ihan kohtuulliseksi. Ostettiin mm. Vallilan matto, Vallilan verhot Jasperin huoneeseen, kylpyhuoneeseen uusi matto, Jasperille uusi,isompi täkkipeitto, vauvan ruokaa PALJON, tutteja, Jasperille sukkia, huivi ja paita, paljon eri perushygieniatarvikkeita, muutama lelu Jasperille, kirja, potta, mummulaan matkasänky, pari meikkiä, hiusväri, muutama vaate mulle ja Samillekin, reilu 200 vaippaa, paaaaljon karkkeja jnejne.

Nämä mun oli ihan pakko ostaa Jasperille, niin söpöt! Nuo on ihan superpienet mut silti vielä Jasperille kyllä vähä liian isot..
Ostettiin tosiaan 4 tällästä, ja ne maksoivat yhteensä saman verran kuin 2 pakkausta maksaa K-marketissa..
Japun verhoista esimakua, tosin en tiedä koska saadaan verhot roikkumaan- ne pitäisi ensin ommella ja en omista konetta jne., että saa nähdä koska saan aikaseksi viedä johonkin ompelimoon=)
Itelleni en ostanut muita vaatteita kuin nämä 3 toppia (2ensimmäistä Zippersistä) plus yhden topin joka oli jo pesussa kun on oon ottanu tämän kuvan.




Kotia kierrettiin Kauhajärven kautta, mummulassa oltiin joskus seitsemän pintaan. Äitikin oli tullut kotiin, ja oltiin siinä hetki. Jätettiin sinne vaippoja, ostettu matkasänky Jasperille sekä karkkia ja suklaata. Lähdettiin kyllä tosi nopsaa Samin kanssa kotiin, ja käytiin suihkussa ja laitettiin itsemme kuntoon hikisen shoppailupäivän päätteeksi. Tällä kertaa mulla ei ollut onneksi suurta vaatekriisiä, vaikka kokeilinkin ainakin 10 eri mekkoa, mutta päädyin lopulta ensimmäiseen kokeiltuun vaihtoehtoon- eli mun uusimpaan mekkoon, mustaan peplumiin (josta ei ikävä kyllä ollut mitään järkevää kuvaa...). Lähdettiin sitten vielä puoli kymmenen maissa ajelemaan kohti Seinäjokea ja käväisiin mun lempparipaikassa syömässä, eli Amarillossa. Hauskaa oli ja hyvää oli myöskin ruoka. 
  Kotona oltiin joskus ennen puolta yötä ja katottiin vielä jotakin huonoa pelottavaa leffaa, oltiin molemmat kyllä niin väsyneitä, että ei kauan pysytty hereillä. :D

Kulta


<3
Sunnuntaina heräiltiin kymmenen maissa, ja siivoilin ja aloitinkin aika lailla heti tekemään kakkua. Kakkua, mikä mun olis pitänyt tehdä jo perjantaina, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaa. Tein sitä kakkua oikeasti joku 5 tuntia? Wtf. :D Mutta tietenkin se oli tunnin uunissa, piti odotella sen jäähtymistä ja sulatetun suklaan kovettumista jne. Mutta kuitenkin, 5 tuntia. :D Tein kerrankin kaiken ihan ohjeiden mukaan, sillä en halunnut, että mikään voisi mennä pieleen, varsinkaan kalliiden ainesosien puolesta. :D Sami lähti pyörällä Kauhajärvelle, kun odottelin vielä tunnin kakun valmistumista. Pakkasin kakun mukaan ja ajelin täysiä Kauhajärvelle ja heitin kakun äkkiä kylmään ja syötiin sitä sitten sielä. Oli se kyllä ihan hyvää, vaikka itse sanonkin. =)

Valkosuklaa-kakku (värjäsin elintarvikevärillä punaiseksi)


''Sisustasta'' ei ole kuvaa, mutta kakun täytteenä oli siiskin appelsiinituorejuustokermavaahto- täyte
Hetki herkuteltiin kakkua, ja lähdettiin sitten Samin ja Jasperin kanssa Vimpeliin päin, käymässä Samin tädin luona. Oltiin toista tuntia sielä, ja kierrettiin sitten Kauhajärven kautta kotiin, koska kaikki Jasperin tavarat olivat vielä sielä. Samihan päätti sitten pyöräillä vielä kotiin, joten Jasperin kanssa ehdittiin kotona leikkiä, syödä ja Jasper meni yöunillekin ennemmin kuin Sami saapui kotia asti. Myöhemmin illalla Sami lähti isän kanssa hakemaan unohdettua kännykkäänsä sieltä Vimpelistä ja mä itse siivoilin sitten kotosalla Jasperin nukkuessa.

Eilen olikin Jasperilla 5 kk neuvola, mutta kirjoittelen siitä myöhemmin oman postauksensa!


Palaillaan <3

<3: meeri

2 kommenttia:

  1. Synttärionnittelut näin jälkikäteen :) Sinäkin oot rapu horoskoopissa ja sen huomaa kyl ihanasta äidillisyydestäsi :')

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! ❤:) ai ootko säkin? Oon kyllä samaa mieltä, että ravun tunnistaa aina ;)

      Poista

Kiitos kommentista! ❤