perjantai 10. tammikuuta 2014

Oma kanta värien käytöstä sisutuksessa sekä pari raikastavaa muutosta olohuoneessa

Esittelen taas hiukan sitä mun Hobby Hallin ''sisustuspaketin'' sisältöä. 

Aiemmat postaukset aiheesta: täällä ja täällä.

Kaikki jotka mut tuntee, tietääkin että mä oon tyttö, joka on tyttömäinen. Tai ainakin siinä mielessä, että oon tyttö, joka rakastaa prinsessajuttuja, pinkkiä, vaatteita, meikkejä, koruja, pitkiä hiuksia, romantiikkaa. 

Meillä tehtiin kotonakotona aka. lapsuudenkodissani remontti, kun olin 8. luokalla. Sain valita kaikki huoneeseeni uutena, ihan itse. Valitsin mustaa ja valkoista. Mutta myös yhdestä seinästä tuli kokonaan kunnon pinkki, samoin kuin mustien kaappien ylä- ja alapuolet maalattiin pinkillä. Silloin jo halusin myös pinkkejä koristeita, kuten tyynyjä ja tyynynpäällisiä. Mun huone koostui siis suurimmaksi osaksi, tai oikeastaan ihan täysin: mustasta, valkoisesta sekä pinkistä. 

Olen pysynytkin koko elämän aikani hurahtaneena mustaan, valkoiseen, harmaaseen, pinkkiin sekä violettiin sisustukseen. Olen toki ostellut uusia juttuja ja vaihdellut esimerkiksi koristetyynyjä ja verhoja. Mutta aina samat värit ovat vetäneet mua puoleensa. 

Vieläkin, jos vain asuisin yksin, niin ihan varmasti pysyisin täysin noissa moderneissa & tyttömäisissä väreissä.. Olenkin tässä Samin kanssa asuessa ostanut vähän väliä ''salaa'' jonkun uuden pinkin tyynyn tai violetin koriste-esineen. 
Violettiin oon Samin saanut jo jotenkin lepytettyä, eikä se sitä vastaan enää niin hanakasti olekaan. Kyllä se aina kuitenkin sanoo sen peruskommentit ''miks taas tätä väriä'', ''taas joku tyttöjuttu''. Violettia meillä on ja pysyy, mutta toistaiseksi vain harmittomasti keskitettynä keittiöön sekä ''yläkertaan''. Pinkit tyynytkin olen heitellyt ylhäälle ''piiloon''. Violettia haluaisin keskittää myös esimerkiksi makuuhuoneeseen, mutta se nyt ei vain ole edes mahdollista, ainakaan ilman oksennusrefleksiä (kiitos limenvihreän seinän..).

Entiseen ''kylmään'' asuntoon pinkki ja violetti sopivatkin mielestäni todella hyvin, ja ostinpa tännekin asuntoon jo tässä hetki sitten uudet pinkin tyynynpäälliset olohuoneeseen.. Mutta, kuitenkin jotenkin tämä koti on .. Hmm, jotenkin maalaismainen? Lämpösiä värejä ns. pohjaratkaisussa: ruskeaa keittiön tasoissa, ruskeaa keittiökaappien ovissa sekä lattia on perinteisen ruskea. 

Jotenkin mua siis suoraan sanottuna, alkoi oksettamaan ruskean ja pinkin kombinaatio. Toki, mun makukin muuttuu koko ajan. Eikä siis mitenkään haittaa, että luovun tässä sitä mukaan pinkistä kun ehdin. Pinkki oli ja meni.
 Mutta ennenkaikkea, en vain pysty elämään niin, että sisustuksessa kaksi täysin erimaailmoista tulevaa kohtaa todella epäsopivasti: lämpöinen ja kylmä. Maalaismainen ja moderni. Kova ja pehmeä. 
Esimerkiksi puhtaan valkoinen ja luonnonvalkoinen yhdessä? HYHHYI
Esimerkiksi mustaan ja valkoiseen sopii mikä tahansa väri, mutta ruskeaan ja luonnonvalkoiseen todellakaan ei. 

Musta ja pinkki? Kyllä. 
Ruskea ja pinkki? Ei.
Harmaa ja pinkki? Kyllä.
Valkoinen ja pinkki? Kyllä.
Ruskea ja sininen? Kyllä.
Ruskea ja vihreä? Ei. 
Harmaa ja musta? Kyllä.
Vihreä ja pinkki? Ei.

Harmaa ja mikätahansaväri? Oi kyllä.


Viimeisen kohdan vuoksi, mä olenkin hurahtanut nyt harmaaseen- se sopii melkeinpä kaikkeen. Harmaa sopii talonpohjaratkaisuissa käytettyihin ruskeaan ja luonnonvalkoiseen (edes jotenkin) sekä erikoisempiinkin väriratkaisuihin, kuten limenväriseen seinään tai ruskeapunaiseen seinään mutta myös puiseen lattiaan. Näitä pohjajuttujahan mun on vähän vaikea lähteä muuttamaan, joten tehdään sitten kaikki sen eteen, että omatkin silmät jaksaisi katsella.
Harmaa sopii siis myös omiin mieltymyksiini, eli kylmiin väreihin ja ''koviin'' sisustuselementteihin. 

 Tyynynpäälliset olivatkin tarjouksessa, ja hinta oli päätä huimaava eli 3e/kpl. 
Ostin halvasta hinnasta huolimatta ''vain'' neljä. Vaikka meillä onkin koristetyynyjä paljon, ja vaikka haluankin uudistaa kaikki päällysteet, niin en halua kuitenkaan, että kaikki on samanlaisia. 

ENNEN. Kerkesin jo ennen kuvia vaihtaa uusiin päällysteisiin ja kerkesin nuo pestäkin. Pinkki on vieläkin kiva väri, mutta vain kylmiä ja yksinkertaisia värejä vasten. Meillä nyt ei ole ruskeaa sohvaa, mutta kuvitelkaapa ylläoleva sohva vaikka ruskeaksi? Ei niin kiva näky. 

JÄLKEEN. Minä tykkään, jotenkin niin raikas ja ns. pirteä muutos? Vaikkei harmaa olekaan mikään pirteä väri, niin jotenkin silti kirkastaa heti koko olemusta. 
Ja vaikka päällysteet olivatkin todella edullisia, eikä muutenkaan sillä tavalla mitenkään kovan työn takana vaihtaa päällysteitä: niin silti tuli kuitenkin mielestäni suuri muutos tällä pienellä teolla.

Mitäs mieltä te muut olette tästä muutoksesta? 

<3: meeri

Ps. Mun aikomuksena oli kylläkin tehdä tästä pikapostaus ja lisäksi väsäillä toinenkin postaus tällepäivää... Mutta, innostuin kirjoittelemaan ja tähän meni yllättävän paljon aikaa? 
Palailen siis sittenkin huomenna, tänäänkin ollut rankka päivä! Oon touhunnut niin paljon tässä tämän viikon aikana, että en varmaan koko raskauden aikana vielä...

Pps. Miksi en saa yöllä unta ja miksi mulle tulee keskellä yötä kun etsin unta inspiraatiokirjoitustulvia ajatuksiin?!

4 kommenttia:

  1. Mun mielestä vihree ja ruskee sopii hyvin yhteen! onhan ne metsässäki päävärit :D Meillä on alakerrassa vihreä ja beige sohva ja verhoina meillä on toisella puolella huonetta ruskea ja valkoinen valoverho ja toisella puolella on vihree ja valkonen valoverho, ja mä ainakin tykkään noista yhdessä hirmusen paljon <3

    Kivoja noi uudet tyynynpäälliset kyllä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En siis tietenkään väitä, etteikö poikkeuksia oo! Mulle tulee vaan ensimmäisenä vihreästä & ruskeasta yhdessä mieleen sellanen (MUN SILMÄÄN) oksettava joku samettinen meandi tummaruskea/haaleaMUTTAtummanvihreä.. Tai niin, mulle tulee niistä sellanen tunkkanen mieleen. :D Toinen on sellanen vaaleavaalearuskea ja sellanen mintunvihreä yhdessä, jotka saa mun silmät tippumaan. :'')

      Ja en siis __todellakaan__ väitä, etteikö teillä olis kaunista!! Kyllä mä luotan sun sanaan ja silmään. ;) <3 Niin ja totta, onhan metsässä kaunista!! ^^

      Kiitos!! :)

      Poista
    2. haha, joo siis ei nyt kaikki sävyt todellakaan sovi yhteen vihreestä ja ruskeesta :D

      Poista
  2. Oi, mäkin rakastan harmaata! Ei pelkästään, silloin se on aika synkkä, mut tehostevärinä! Ihana!

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! ❤