maanantai 21. heinäkuuta 2014

Kahdestaan Tampereella




Toissa viikon perjantai (eli 11.7.) alkoi normaalisti, mutta sitten kun Sami pääsi töistä niin lähdin heti Kauhavalle päin. Kävin ensiksi nopeasti siskon luona ja siitä jatkoin sitten matkaa ripsihuoltoon.

Ripsihuollon jälkeen olikin jo vähän kiire, niin kuin aina tuppaa olemaan.. Käytiin äkkiä ruokakaupassa, ja sitten lähdettiin viemään poikia Kauhajärvelle mummulaan yökylään. 

Minä laitoin itse molemmat pojat nukkumaan, ja joskus kymmenen jälkeen illalla päästiin sitten vasta Samin kanssa lähtemään kotia. Piti tehdä täyskotisiivous, ja nukkumaan päästiin vasta reippaasti joskus keskiyön jälkeen.




Pojat siis menivät sen takia perjantaina jo yöksi sinne, kun me lähdettiin sitten lauantaina aamusta heti Samin kanssa Tampereelle. Ajattelin, että poikia ei tarvitse sitten repiä sängystä kesken unien ylös, päästään ajoissa lähtemään ja ettei meitä sitten väsyttäisi niin paljon lauantaina.. Muuten kaikki menivätkin noin paremmin, paitsi, että meillä kyllä oli siltikin koko päivän aika kamala väsymys. 

Ja siitä huolimatta, että poitsut olivat nyt ensimmäistä kertaa ikinä kaksi yötä poissa kotoa, niin me päästiin silti lauantaina vasta kymmenen jälkeen aamulla lähtemään..

Mentiin siis sen takia nyt sinne, kun oli viimeinen mahdollisuus käyttää töistä joululahjaksi saamani hotelli/kylpylä -lahjakortti. Mehän meinattiinkin ensiksi mennä johonkin kylpylään, mutta päädyttiin sitten pienoiseen kaupunkilomaan. 

Haettiin ensiksi nopeasti ABC:lta matkaevästä, ja matka taittuikin sitten ihan mukavasti, tai noh, mä sain nuokkua ja Sami sai valittaa väsymystään. Haha. 

Oltiin suurinpiirtein yhden maissa hotellilla, ja päästiinkin onneksi heti huoneeseen. Saatiin normihuoneen sijaan Superior -huone, joka sijaitsi ylimmässä eli kahdeksannessa kerroksessa. Huone ja hotelli oli ihan kivat, ei mitkään ihmeelliset, mutta ei mitenkään kauheakaan onneksi. Siisti ja kodikas hotelli, mutta mun makuun vähän liian perinteinen sisustukseltaan. 



Jätetiin vain tavarat hotellille ja lähdettiin oikeastaan ihan samantien sitten kaupungille. Käytiin nopeasti syömässä ja sitten shoppailtiin. Tai mä shoppailin ja Sami hauhaili jossakin omasta mielestään mielenkiintoisemmissa paikoissa, eikä niissä ''mun'' vaatekaupoissa. En kyllä tajua, miten muka joku paikka voisi olla mielenkiitoisempi kuin esim. Gina Tricot. ;D



Illalla joskus kuuden jälkeen palattiin hotellille ja loikoiltiin hetki. Ja voi elämän karut kävyt, kun mulle tuli ihan hillittömät rakot ballerinoista! Suihkussakin tyyliin itkin kun vesi osui niihin rakkoihin.. 

Meillä, tai varsinkin mulla, oli sitten ihan hillitön nälkä. Käytiin vain hotellin omassa Martina -ravintolassa syömässä (joka oli ylihinnoiteltu). Söin valkosipulikanaa valkosipuliperunoilla, mutta voi luoja, ruoka oli niin mautonta. Samille kuitenkin edes maistui hänen pitsansa hyvin. Alkuleivät kuitenkin oli munkin mielestä hyviä!



Ruoan jälkeen palattiin takaisin huoneeseen, ja mä meikkasin ja laitoin hiukset yms. Lähdettiin sitten vähän käppäilemään Tampereen kaupungille, käytiin terassilla istumassa ja yöllä käytiin vielä yökerhossa. Ei me kuitenkaan kauan jaksettu olla, ja aika aikaisin oltiin jo hotellilla. 







Nukuttiin ihan hyvin kyllä, ja joskus yhdeksän maissa käytiin aamupalalla, joka siis myöskin sisältyi hintaan. Mä olin todella positiivisesti yllättynyt aamupalasta! Mun mielestä se oli todella runsas ja tasokas, verrattuna muiden hotellien aamupaloihin lähiaikoina. 




Aamupalan jälkeen kävin taas suihkussa, ja lähdin vielä metsästämään häihin mekkoa. Sami jäi hotellille ja kirjautui sieltä sitten pihalle sillävälin kun mä shoppailin epätoivoisesti. Löysin vihdoin ja viimein sitten mekon, ja päästiin lähtemään!


Poikettiin vielä nopeasti Ikeassa hakemassa veljen häihin kangasta, mutta ei ostettu muuta! Oli mun ensimmäinen kerta Ikeassa, ja ehkä vähän petyin? Meillä oli aika kiire, mutta ei se paikka mun mielestä mitenkään ihmeellinen kyllä ollut. Itse tykkään enemmän Keskisen kaupasta! :-D



Sitten lähdettiin täysiä (ei kirjaimellisesti) kotiin päin, käytiin nopeasti tyhjäämässä autosta tavarat kotia ja haettiin Jasperin turvaistuin. Mummulassa oltiin vasta joskus ehkä seitsemän maissa illalla. Pojat olivat olleet kiltisti niin kuin aina, ja huomasin kyllä kuinka he ilahtuivat nähdessään äitin ja isin naamat! 

Jasperiltakin kysyin pari kertaa, että lähdetäänkö jo kotia, ja aina raasu juoksi täysiä ulko-ovelle nyökytellen. :')


Oli kyllä ihana viikonloppu! Vaikka olikin ihan kamala ikävä mun muruja, mutta me niin harvoin Samin kanssa tehdään mitään tuollaista (viimeksi kahdestaan oltu jossakin muualla kuin kotona yötä silloin kuin odotin Jasperia), että sallittakoon se nyt.. Onhan sitä välillä hyvä hoitaa parisuhdettakin, se on kuitenkin se ensimmäinen suhde, jonka ansiosta on syntynyt kaksi pientä ja ihanaa poikaakin! :-)

 <3; meeri

Ps. Sami on nyt siis tämän viikon töissä muualla, eli mä olen kolmestaan poikien kanssa kotona. Ensimmäistä kertaa koko viikko kolmestaan! Päivisin pitää triplasti enemmän kiirettä, kun en kerkiä edes vessassa käymään silloin kuin pojat ovat hereillä. Mutta näin iltaisin mulla ei ole kuin kolme vaihtoehtoa; kirjoittaa blogia, siivota tai nukkua. Joten olen päättänyt pyhittää tällä viikolla suurimman osan tästä illan ns. omasta ajasta blogille. 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentista! ❤