tiistai 12. marraskuuta 2013

Kysymypostauksen vastaukset & pari haastetta

 Mitä SULLE kuuluu?
No nyt kuuluu ihan hyvää. Pientä raskausväsymystä ja vähän jo selkäkipuja  ja jalkasärkyjä.. Mutta muuten oikeastaan vaan hyvää, stressaa vähän jo joulu ja uudenvuoden suunnitelmat. Ja tänään alkokin vähän jo jännittää esim. synnytyskin.. Mutta eipä oikeastaan ihmeellistä, innolla odottelen vaan kaikkea tulevaa ja joka päivä on kiva herätä Jasperin kanssa! Nautin siis kyllä hetkestäkin.
 Mitä sä ajattelit kun selvisi että oot raskaana? ( molemmat kerrat )
Ekalla kerralla oli ehkä pienoinen (onnellinen) paniikki, pelkäsin vähän, että ollaankohan me sittenkään OIKEASTI valmiita. Mutta se laantu heti kun juttelin Samin kanssa. Eikä sitä voinu kyllä käsittää, itkin onnesta. Varsinkin kun selvisi vasta niin ''myöhäisillä'' viikoillakin, ja tietenkin ajattelin, että olishan mun pitänyt jo ennemminkin tajuta jne. Jännitti vähän kuinka kaikki suhtautuu jne, mutta onnellinen olin!! Ja mietin tietty heti, että koska ja miten kerron kaikille.
Toisella kerralla oltiin tosi onnellisia myöskin! Ja ajattelin, että nappaspa nopsaa :-) <3 Ja aloin tietty miettimään heti, että kuinka vanha Jasper on sitten kun uusi tulokas syntyy, tuleekohan toinen poika vai tyttö jne.
Kaikenlaisia ajatuksia molemmista! Ei voi edes sanoin kuvailla kaikkea, mutta ei kummassakaan mitään PAHAA! 
 Miten sä päätät lasten nimet? ( esim. kulkeeko suvussa ? )
Annetaan vaan niitä nimiä jotka tuntuu ''omilta'', ja tiedän kyllä heti kun kuulen/näen jonkun nimen, että voisinko sitä antaa lapselleni vaiko en.. Pikkukakkosen nimeä en nyt tässä ala yhtään availemaan. Jasperin nimessä kuitenkin Jasperin keskimmäinen nimi Eljas, on mun isänkin toinen nimi. Että se tulee ainakin suvusta.



Onko äitiys muuttanut sua ihmisenä?
Tietenkin on!! Monin eritavoin, mutta ei missään nimessä yhtään huonompaan suuntaan missään asiassa. Toki musta on tullut vähän ns. ujompi ja enemmän sisäänpäinsuuntautunut kun en enää näe niin paljon ''ihmisiä'', mutta kuitenkin kaikki mikä johtuu vain siitä raskaudesta on tehnyt musta paremman ihmisen. Oon harkitsevaisempi & ajattelevaisempi. Mutta kuitenkin oon aina ollut yhtä rakastava, herkkä & tunteellinen ihminen kuin nytkin. Että oon kyllä vielä sama Meeri, mutta jotkut asiat on muuttunut. Mä oon tajunnut ainakin mikä elämässä on tärkeää ja mikä ei. Enää en voisi edes pahoittaa siitä mieltä, että joku suuttuu mulle koska oon raskaana ja en ''pääse'' ryyppäämään tai siitä, että joku on niin epäkypsä, eikä tajua etten voi pienen lapsen äitinä päästä jokaiseen paikkaan.. Yms.

Onko sulla jotain ehdotonta lempparivaatetta?
Hmm, no eipä oikeastaan. Nyt raskaudessa on yhdet mukavat mustat housut, jotka ei purista mistään tms. Ja mun raskauksien välissä oli kuitenkin niin vähän aikaa, että en osaa siltäkään ajalta sanoa oikein mitään, että olisi joku tullut lemppariksi.. Että eipä ole tällä hetkellä, yleensä kyllä on ollu! Melkein aina mulla on kyllä ollut joku ''pelastajavaate'', mutta tällä hetkellä ei ole.
  Miten sun ja Samin horoskoopit täsmää, ootko ikinä kattonu? :3
Haha!! Silloin kun meillä oli ''juttua'', niin luin niitä ja ei kyllä täsmänny sitten YHTÄÄN. Sen takia mua jopa vähän pelotti alkaa seurustella ;-) Mutta vääräksi on kyllä todistettu kaiken. Toki ollaankin monessa asiassa erilaisia, mutta kaikissa asioissa se ei oo huono juttu-joissakin tietenkin on. 


Onko sulla mitään lembibändiä?
En nyt sanois.. Kuuntelen nykyään muutenkin niin vähän musiikkia.
 Näätkö sä paljon sun kavereita?
Enpä oikeastaan.. Eipä sillä, että niitä nyt enää oliskaan niin.
  Mistä sait innostuksen bloggaamiseen?
En kyllä kauan kerennyt lukemaan toisten blogeja, ennen kun aloin kirjottamaan omaa. Ehkä se ajatus lähti siitä, että halusin muistoja talteen varsinkin kun syntyi se oma pikkuinen (ärsyttää kun muuten unohtuu kaikki), halusin jossakin ilmaista itseäni, halusin purkaa ajatuksia, halusin ''puhua jollekin'', mietin muita blogeja lukiessani alitajuisesti ''mä tekisin tuon kyllä noin'', halusin ottaa ''tarkoituksella'' kuvia talteen ja mulla tuntuu olevan niin paljon aina asiaa/näytettävää että haluaisin välttyä täyttämästä esim. facebookkia kokonaan niiltä... Ja muutenkin oli just silloin niin paljon ''aikaa'' kun Jasper nukkui paljon & mulla oli tilauslakkokin meneillään ;-) Siihen asti siis olin oikeasti kuluttanut kaiken ns. oman aikani netissä shoppailuun & nettikauppojen sivuilla pyörimiseen..

 
 Mikä vuoden aika on paras? Ja miksi juuri valitsemasi?
 KESÄ! Mä vihaan kylmyyttä ja rakastan lämpöä. Aurinko, vihreät maisemat, jäätelöt, kivat kelit, auringon otto, rusketus, helppo ottaa kuvia, ei tartte pelätä että esim. vauvalle tulee kylmä, ei tartte miettiä että jäätyykö näillä vaateilla pihalla, ei ''tartte'' meikata niin paljon, tunnen itseni silloin kauniimmaksi :-D, jne.
 
Tykkäätkö laittaa ruokaa?
Kyllä tykkään! Varsinkin jos saan ''rauhas'' tehdä.
 
Entä leipoa?
Tykkään siitäkin! Mutta siinä on vielä tärkeämpää kuin ruoanlaitossa se, että ei olisi niin kiire..

 
Onko äityis "kasvattanut" sinua?
Tietenkin on. Mutta en sanois, että mitenkään radikaalisesti. Oon aina ollut aika äitimäinen, huolehtiva, rakastava, epäitsekäs & ns. kunnollinen.
 
Tuoko blogi sulle paineita?
Välillä tuo omasta päästäni, mutta ei kyllä mistään muulta taholta. Välillä vaan asettelen itselleni aikarajoja ja ideoitakin oli välillä niin paljon, että alan stressailemaan.


Mistä tiesit että oot valmis äidiksi ja Sami isäksi, kun aloitte yrittää ensimmäistä lasta? :)
Hmm.. Kyllä sen vaan tiesi, juteltiin siitä oikeasti niin kauan ja paljon, ja kaikesta mikä voisi olla mahdollista. Mä ainakin oon aina tiennyt olevani tarpeeksi ''fiksu'', etten tekisi mitään tollasia päätöksiä tosta noin vaan, ellen olisi täysin varma itsestäni SEKÄ kumppanistani. 
 Mikä on sun lempiherkku?
Ei mulla kai ole mitään yhtä tiettyä.. Ne vähän vaihtelee ''kausittain''. Mutta suklaa pääsääntöisesti, varmaan yleisimmin Maraboun joku. En kyllä nyt ainakaan keksi mitään mikä olisi ylitse muiden! :O


 Tykkäätkö harrastaa liikuntaa?
Oon aina tykännyt kaikista joukkuelajeista; jalkapallosta, sählystä, jääkiekosta yms. Mutta vihannut taas esimerkiksi kaikkea yleisurheilua. Mikä on ehkä aika ironista, nimittäin tykkään just suorittaa paljon itsenäisesti ja nois joukkuelajeiskin mulla on ollut vähän aina se että oon itse halunnut tehdä (ja tehnyt) kaikki maalit yms....
 Miten tapasitte Samin kans?
Ekan kerran k-supermarketin kassalla. :-D Olin silloisen poikaystävän kanssa kassalla ja Sami tuli meidän perään siihen jonoon ja sitten Sami kysy siltä mun eksältä, että eikös ne oo ollu samas koulus XD 
 Millaiset ois sun unelmatreffit? :)
Shoppailua, hyvää ruokaa (+jälkiruoka), shoppailua, juttelua, hellyyttä, (kosinta XDD), löhöilyä, ehkä leffa. :)
 Ootko käynyt ulkomailla? Missä haluaisit käydä? :)
Unkarissa vaan. Haluaisin niin päästä johonkin lämpöseen, haluaisin niin nähdä ruskettuisinko kuinka jossakin kunnon auringossa ja päästä shoppailemaan kaikkiin noihin ''perus''kauppoihin, joita ei kuitenkaan ole Suomessa. Oikeastaan siis mikä maa vaan kävisi! Olisin jokaisesta kohteesta superhyperiloinen enkä osaa sanoa oikein mitään erityistä kun enpä ole koskaan liiaksi haaveillut. :-)



 Ootko eläinihminen? Tykkäätkö lemmikeistä? :3
No todellakin oon!! Rakastan eläimiä. Mun oma kissakin on mulle oikeasti maailmassa niin tärkeintä, enkä ikinä voisi tehdä eläimille pahaa enkä ikinä voi ymmärtää jos joku kiduttaa eläimiä!! En ikinä voi edes lukea itkemättä mitään surullisia juttuja eläimistä. Eläimet on mulle ollut yleisesti ottaen aina paljon lähempänä sydäntä kuin ihmiset.

  haluaisitko ennemmin pikkusiskon vai pikkuveljen Jasperille?
Molemmat vielä joskus!! ;-)
 lempi vuodenaika?
Kesä!! :)
 millaiset olis sun unelmahiukset?
Toosi pitkät, paksut, hyväkuntoiset, kiiltävät, (ehkä ilman etuhiuksia, oon vaan niin laiska kasvattamaan tota omaa etutukkaa pois..), tummat, laineikkaat mutta ei sellaset törkylaineet niinku mulla.


 toiveammatti?
Ehkä se olisi se opettaja (pienenä oli aina poliisi).
 paras/parhaat ystäväsi?
Eipä mulla oikein enää ole sellasta, josta voisin sanoa noin.. Muutama hyvä kaveri/tuttu.

 Millaiset arvosanat sait yokirjoituksista, sano aine aineelta?:)
Nyt en kyllä oo ihan varma, että saa ampua jalkaan jos en muista oikein.. Englanti B, Ruotsi B, (olikos se C kolmas huonoin??) Psykologia C, Matikka M, Äidinkieli E.
 Oletko mustasukkainen, onko Sami?
Ollaan me molemmat sillätavalla tosi mustasukkasia, mutta ei kummallakaan kyllä ole ikinä ollut aihetta. Että toisaalta joo ollaan, mutta toisaalta kun ei oo kerta aihetta niin ei olla, että en tiiä mitä pitäisi vastata. :D

  
Mitä Sami tekee työkseen?
Se just vaihto työpaikkaa, eli tällä hetkellä koneistaja.
 Aiotko asua koko elämäsi Lapualla?
Jaa'a! Toivottavasti en, mutta vanhempana kyllä haluaisin ehkä asua täällä sitten taas.
 Ketä lapualaista ihailet jos et saa sanoa ketään lähipiiristäsi? XD
XD En kyllä keksinyt tähän ketään, vaikka oon miettinyt tätä aina vähän välillä.. :-DD 

Onko monella ystävälläsi lapsia?
Muutamalla. Eipä kyllä varmaan oikeastaan kellää niistä, joita olisin tuntenut jo ennemmin raskautta/synnytystä.
 Mitä ystäväsi reagoivat kun kerroit odottavasi Jasperia? :)
Suurin osa hyvin, ja yks huonosti........


 Tykkäätkö asua Lapualla?
Välillä joo, mutta nyt oon aikalailla kyllä kypsynyt tämän paikan pieneyteen ja siihen että mulla(meillä lasten kanssa) ei oo täällä mitään tekemistä..
 
Asutteko rivitalossa vai paritalossa?
Paritalossa.
 Lempi värisi?
Riippuu missä asiassa.. Mutta ehkä valkonen/harmaa/musta/violetti.
 Tykkäätkö käyttää mekkoja?
Tykkään kyllä! Omistankin niitä varmaan pari sataa ainakin :-D
 Ennen kun Jasper syntyi, kävitkö paljon ulkona tai baareissa? :)
Vai siis ennen raskautta? Raskaana ollessa kävin Samin kanssa syömässä/elokuvissa paljon, ennen raskautta ihan normimääriä baareissa, eli joskus.


 Lempi paikkasi Lapualla, jos kotia ei lasketa :D?
Eipä oikeastaan oo mitään, ei ainakaan tuu mitään mieleen.. :/ Huono mikä huono (Lapua).
 Millanen olisi sun unelmatalo?
ISO!! Munlainen sisustus ja pihapuoli mustaa/tummanharmaata laattaa.

Mitä hajuvettä käytät?
Vaihdellen (pink sugar, celine dion, calvin klein tai kenzo amour pääosin)
 Kenen ystäväsi kanssa vietät eniten aikaa, ja miten, mitä yleensä teette?
Eipä oo oikeen ketään tiettyä!


 Kissat vai koirat?
KISSAT!! Todellakin. En oo ikinä ollut koiraihminen.
 Oletko riippuvainen mistään?
Hmm, monestakin asiasta. Mutta esimerkiksi jos en olisi raskaana niin joisin varmaan viisi batterya päivässä.. Huulirasvasta, muistilistoista, suihkusta, purkasta, ruoasta, lapsistani (ofc), rakkaudesta, shoppailusta jne.
 Onko naapurinne mukavia?
En nyt oikein tunne kunnolla.. Mutta tämän hetkisen tiedon/tunteen perusteella sanoisin, että yhtä lukuunottamatta.
 Mihin päin Lapuaa rakentaisit talon?
Apua, tulipas vaikea! En ole oikein miettinyt.. Johonkin ns. esikaupunki alueelle, ei mihinkään kauas mutta ei mihinkää keskustaankaan (tietenkään).
  

 Ootko ajatellut aloittaa mitään harrastuksia Jasperin kanssa, kuten vauvajumppaa tai muskaria?
Voi oon ajatellut, ja harmittaa kun ei olla aloitettu mitään.. En vaan edes tiedä missä täällä olisi tuollasia (muuta kuin muskari ja harmittaa kun oltaisiin vasta jollakin 6. kerralla päästy ensimmäisen kerran, eikä sitten enää viittitty mennä..) ja koko ajanhan kaikki tulee vaikeemmaks mitä enemmän tuun raskaaksi ja sitten ainakin on häjy päästä kun pikkukakkonen syntyy. Tietenkin Sami voisi joskus olla sitten pienemmän kanssa kotona, mutta halua ainakin löytyisi jonkun harrastuksen aloittamiseen!!
 Ootko kohdannut paljon ennakkoluuloja nuorena äitinä?
Enpä oikeastaan mitään. Välillä oon kuullut niitä juttuja, että kun ollaa näin nuoria niin Jasperkaan ei voi olla kuin ''vahinkolapsi''. Huoh sanon minä. Kukaan ei voi saada vahingossa lapsia, ja mikä siinä voi jonkun persettä noin hiertää että ei voi uskoa kun sanon että eipä ollut kuin ihan päätöksellä tehty ''tahallinenlapsi''..
 Minkälaisessa talossa asutte?
Paritalo kolmio.
 Ootko huomannut kaveripiirissä muutoksia kun oot tullut äidiksi?
Juu, tai oikeastaan jo ennemmin. Silloin kun tulin raskaaksi. Niin kaikki jäi kun ei päässyt enää mihinkään ''pileisiin'' niin ei sitten kukaan jaksanut enää pyytää mua mihinkään muuallekaan.. Joitakin näin tietenkin töissä, mutta äitiysloman alettua nekin sitten tietenkin jäi. 


 oisko yhtään hullu idea nähdä sut ilman meikkiä blogissa?
No ei kyllä olisi, monta kertaa on ollutkin musta kuvia ilman meikkiä. Ja pian on tulossa mm. hiuspostaus, minkä kuvissa oon ilman meikkiä. :)
 enempi kuvia teidän kodista esim.joku postaus?
Tarkoitus olisi tehdä jossakin vaiheessa! Eipä vaan ole vielä oikein innostanut kun sisustus yms. on täällä VIELÄKIN niin kovin alkeellista.... 

 miten sulla on varaa ostella noin mahdottomasti?
ku aattelis että ei äitiys raha nyt maata huimaa :)
Mua on niin naurattanut tämä kysymys.. Mistäs sinä tiiät paljon mulle tulee äitiysrahaa? Ja ei huimaa maita. Mutta enpä mä nyt kovin paljon ostele??? Ennen ostelin paljon, mutta en kyllä ole nyt ostellut. Ostan AINA kaikkea tarjousjuttuja vaan enkä ole tainnut ikinä maksaa mistään paidastakaan yli 20e ja olen muutenkin niin nirso kuluttamaan sitä, varsinkin itseeni. Ennemmin ostan paljon kuin yhden kalliin. Jasperillakin on tällä hetkellä melko vähän vaatteita ja meidän kodista puuttuu miljoona juttua, että kannattaisi tutustua ennen kuin kyseenalaistaa. En todellakaan ostele mahdottomasti enkä ikinä osta mitään kallista.. Ja en tietenkään maksa kaikkea meidän taloudessa ''mun omilla'' rahoilla, meillä on ihan yhteiset rahat, yhteinen asunto, yhteinen poika, yhteinen masuvauva, yhteiset ruuat, yhteinen elämä, yhteiset bensat, yhteiset kulut. Välillä mä saan enemmän rahaa kuukaudessa, välillä mies. Välillä mä maksan enemmän juttuja, välillä mies. 
  
 Mitä ajattelet lastenvaatteiden/tarvikkeiden ostamisesta kirpputoreilta?
En ajattele mitään pahaa, kukin ostaa mistä itse tykkää. Itse en vaan voisi kuvitella.. Ainakaan vaatteiden ostamista, korkeintaan ''tutulta''. Kaikki isoimmat tarvikkeet haluaisin uutena, ja pienemmät voi helposti ostaa uutena kun ei kuitenkaan ole kalliita. Itse en siis kovin helposti lähtisi ostelemaan, en voisi ikinä kuvitella ostavani oikeastaan mitään ''maa''kirppareilta. Korkeintaan tutuilta tai blogi/fb-kirppareilta, mutta en niistäkään kovin helposti. 



Oletko ajatellut lähteä vielä lukemaan itsellesi ammatin vai palaatko entiseen työhösi mammalomilta? Mitä haluaisit opiskella? Vaikutat kuitenkin kunnianhimoiselta naiselta :)
Voi kiitos. :-)
Menen ainakin hetkeksi takaisin samaan työhön, mutta toivottavasti vielä joskus opiskelen itselleni mieluisan ammatin. Ei mitään hajua mitä haluaisin opiskella tai missä..... Toivottavasti kuitenkin jotakin jossakin.
 Mitä ajatuksia sinulla on lasten kasvattamisesta?
Paljon rakkautta, sopivasti rajoja. En ikinä haluaisi, että mun lapset joutuisi näkemään mitään juomista/juhlimista/ryyppäämistä varsinkaan omassa kodissaan tai läheisiltä ihmisiltään, haluan jokapäivä osoittaa rakkautta ja välittämistä, en halua vähätellä lapsia tai heidän mielipiteitään, haluan että lapsi tullaan kuulluksi, haluan että lapset kunnioittaa eikä hypi seinille. Kotiintuloajat, tarpeeksi valistusta yms.
 Onko lastesi tyylikkäästi pukeminen sinulle tärkeää ja suurten rahamäärien arvoista?
En ole käyttänyt Jasperin vaatteisiin paljon rahaa enkä koe pukevani Jasperia mitenkään ''tyylikkäästi''. Kuhan on siistit, ns. hienot, puhtaat ja yhteensopivat vaatteet päällä niin riittää mulle. :) Eli en kyllä toisaalta ymmärrä kaikkia jotka ostaa vaan ja ainoastaan pelkkiä ''merkki''vaatteita, että yksi paita jo maksaa 30-50e. Tietenkin voi yksi, kaksi, kolme olla sellaisiakin, mutta sitten menee jo vähän yli jos 10e paitoja (tai alle!!) ei voi pukea lapsilleen...
 Onko ystäväpiirisi muuttunut äitiyden myötä?
Radikaalisti! Melkeen kaikki entiset on ''lähtenyt''' ja muutamia onneksi tullut ns. sitten tilalle.

 Onko blogisi tuonut uusia ystäviä elämääsi?
On tuonut! Pusuja vaan kaikille ihanille.

 
 Minkä ikäinen Sami on? 
20.

Onko mikään kommentti täällä blogissasi pahoittanut mieltäsi? 
No hmm, välillä oon ehkä vähän ottanut itseeni, vaikka mitään aihetta ei oliskaan ollut. Oon niin saakelin herkkä..... Mutta ei kyllä sinänsä! Välillä ärsyttää, jos joku vääristelee asioita tai keksii päästään tai ei usko tms. 
 
Kuinka isossa kämpässä asutte?
Noin sata neliötä.
 
 Onko bloggaaminen sulle harrastuksena tärkeä?:)
On! Todella tärkeä ! :)
 
 Mitä ohjelmia seuraat tv:stä? 
Tvtvstä tällä hetkellä; Gossip Girl, Erilaiset äidit, Salkkarit. Muita sitten miten sattuu tulemaan tv:stä, esim. aamulla aika usein katon Matlockia, Suhdekoukeroita ja Kolmas kivi auringosta.

 Minkälainen suhtautuminen sulla on lasten päivähoitoon?
Itse en alle 1-vuotiasta laittaisi ikinä hoitoon, muuten ITSELLÄNI ei ole mitään ehdotonta. Eikä siis ole mitään pahaa sanottavaa kenestäkään, KUKIN tekee kuinka itse tykkää! Puhuin VAIN itsestäni. (ettei tästäkin tule jotakin vääristelyjä)
 

 Haluaisitko itse olla kotona tyyliin kouluikään asti, vai kannatatko perhepäivähoitoa tai päiväkotia?
 Olishan se kiva, mutta en kyllä ikinä siihen pystyisi :-D Eli hoitoon tietenkin jossakin vaiheessa. Ja tietenkin haluan, että lapset sosiaalisoituvat jne.

 Ja jos jompi kumpi viimesistä, niin mihin aikaan haluaisit laittaa lapsesi hoitoon?
En ole miettinyt sen tarkemmin vielä, mutta ehkä noin 2-4 vuotiaina..
 
Oletko itse ollut päivähoidossa?
Voi kuule kun mä en oikeasti muista, vaikka kuinka yritän muistella!! Mun on pitänyt kysyä äitiltä, mutta en oo vieläkään muistanut & kellokin on nyt yli keskiyön niin en viitsi nyt justiin soittaakaan..
 
Minkälainen koulutus sulla on nyt?
Ylioppilas. :)



 Haasteiden kysymykset;

Ensiksi Me llamo -blogin Hennan kysymykset:

1. Mikä on paras asia sinussa?
Jaa'a.... Epäitsekkyys?
 
2. Unelmasi?
Lapset olisi terveitä ja oltaisiin onnellisia.
 
3. Mikä on unelma-ammattisi?
Sanon vaikka, että opettaja.
 
4. Mikä on elämäntilanteesi viiden vuoden kuluttua?
Toivottavasti oon taas äippälomalla tai raskaana ;-D Oltaisiinpa jo rakennettu oma koti!!
 
5. Missä olet hyvä?
Siivoamisessa.. En kyllä missään muussa.. :( 
 
6. Missä olet huono?
Kärsivällisyydessä.
 
7. Osaatko kieliä?
En todellakaan. Ruotsia osasin hyvin koulussa, mutta en enää varmaan viittä sanaa enempää.. Englantia kyllä ymmärrän mutten tuottaa lausettakaan.
 
8. Mikä saa sinut ärsyyntymään?
Moni asia, esimerkiksi kaksinaamaiset ihmiset... :/
 
9. Kuinka usein syöt herkkuja?
 Vaihtelevasti. Justiin söin päivittäin, mutta nyt oon ollut periaatteessa viikon syömättä (jos isänpäiväkakkuja ei lasketa) ja oon marraskuun loppuun asti, ja sitten syön joulukalenterin ja muuten yritän asettaa herkkupäivän kerran viikkoon!
 
10. Kuinka usein käyt juhlimassa?
Nyt en ikinä, raskaana ja pienen lapsen äiti.. Tuskin ilman raskauttakaan kävisin paljon..
 
11. Miten rentoudut?
Nukkumalla tai seikkailemalla koneella jossakin, esim. nettikaupoissa tai kirjoittamalla blogia. Eipä mulla nykyisin ainakaan ole mitään kunnon rentoutumiskeinoa:/


1. Millaisena näet itsesi 10 vuoden päästä?
Isojen lasten nuorena (& nuorekkaana) äitinä :-D
 
2. Paheesi?
Herkut.. Limsa (& se battery jos en olisi raskaana).
 
3. Kuka julkkis haluaisit olla viikon ajan?
Ehkä joku Jennifer Aniston.. Eikun se (en nyt just muista sen nimee) Bruce Williksen nainen !!

4. Mihinkä kiinnität huomion miehessä ensimmäisenä?
Kasvoihin, vaatteisiin, hiuksiin.
 
5. Mikä oli lapsena unelma-ammattisi?
Poliisi, tai pikemminkin kunnon Salainen agentti XD
 
6 Millä adjektiivilla ystäväsi kuvailisivat sinua?
Höpsö.
 
7. Millaisia ihmisiä arvostat?
Epäitsekkäitä, aitoja, huolehtivaisia..
 
8. Oletko aamu-vai iltaihminen?
Ehkä mä oon aamuihminen. En osaisi edes nukkua pitkään ja illalla aika helposti aina kiukuttaa.
 
9. Kadutko jotain?
Kyllä. (Ei kysytty mitä ;D)
 
10. Cokis vai Pepsi?
Kokis! Todellakin.
 
11. Musiikkimakusi?
Laidastalaitaan! Ehkä se on tällä hetkellä noi radio''hitit'', koska radio on ainoa mitä mä ehdin nykyisin kuunnella.. :-D Mutta noh aika herkkisbiisit, kuten joku James Blunt ja Adele yms. on mun mielestä jotenkin niin koskettavia ja aitoja..

Kiitos kaikille kysymyksiä lähettäneille! Ja kiitos Heidille & Hennalle haasteista! En millään viitsinyt väsäillä kunnon haastepostauksia, sillä oon justiin tehnyt sen.. :/ Toivottavasti vastauksista sai edes jotakin selvyyttä.


<3: meeri
  
 

   

8 kommenttia:

  1. Hei, kirjoitit, että viet lapset hoitoon, jotta he sosiaalisoituisivat. Niin halusin vain omalta kohdaltani sanoa, että minua on hoidettu kotona isovanhempien toimesta enkä koe olevani mitenkään epäsosiaalinen. Tietysti sielä saa olla ikäistensä parissa jne. mutta jotenkin korvaani särähti tuo kommentti ja halusin kertoa oman kokemukseni. :) Sinulla on kiva blogi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi! No en siis todellakaan meinannut mitään sellaista! Mä en tajua kuinka noi mun kommentit aina tajutaan niin väärin.. On muakin hoidettua koulua ennen isovanhempien toimesta jne. Mutta tarkoitin vaan, että haluan että lapset saa kavereita ja kokemuksia puolueettomassa ryhmässä olossa ennen kouluunmenoa. Paremmin ne sitä saavat hoidossa, eikä niin että aina olisi oman äidin helmoissa. Tietenkin jos tuollainen olisi mahdollista, haluaisin omatkin lapset tutun hoitoon jne. sitten kun mun täytyy mennä töihin tai kouluun. En siis todellakaan meinannut mitään pahaa! :D Kirjotin aika yöllä noita vastauksia silmät ristissä.;)

      Kiitos :)!

      Poista
  2. Joo, en mä niin ajatellutkaan, että olisit ajatellut niin ja ymmärsin kommenttisi aivan niin kuin sen olit tarkoittanutkin. :) Kerroin vain, että olen itsekin saanut kavereita ym. vaikka en ole ollutkaan päiväkodissa, että mahdollisuuksia on myös sitä kautta. Enkä ole mitenkään vastaan sitä etteikö lapsia saisi pistää päiväkotiin, pakkohan se on, jos ei ole muuta mahdollisuutta. :) mukavaa joulunodotusta!
    t. sama ano

    VastaaPoista
  3. Heii! Missäpäin Lapuaa asutte? Onko tuo paritalo kaksikerroksinen? Vai näinkö harhoja että olisi portaat yläkertaan :D?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Siirilässä. On tämä periaatteessa kaksikerroksinen mutta ei tossa ylemmässä kerroksessa ole kuin parvi :)

      Poista
  4. "Kukaan ei voi saada vahingossa lapsia". pakko oli tulla kirjottamaan kun särähti korvaan niin pahasti :D et varmaankaan oo tarkottanu tätä ihan näin kärjistetysti kun miltä kuulostaa, mutta oon aivan eri mieltä. Ehkäisy voi pettää aika helpostikin (ei nyt ehkä hormonaalinen, mutta kondomi) ja ihan täysin vahingossa. Ja jos oma moraali ei anna periksi tehdä raskauden keskeytystä, niin silloinhan on kyseessä ns. vahinkolapsi. joten mun mielestä tuo oli vaan niin väärin sanottu että pakko kysyä, että ajatteletko oikeasti ettei lapsia voi saada "vahingossa"? :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä ajattelen. :-D Mun mielestä raskaaksi voi tulla vahingossa, mutta ei kukaan voi vahingossa saada lapsia. Ei kukaan vahingossa ole ensiksi (yleensä) noin 9kk raskaana ja sen jälkeen vahingossa synnytä lasta. Mun mielestä vahinkolapsi on sellanen sana mikä pitäisi kieltää koko maailmasta.
      Kuka lapsi haluaisi sanoa olevansa vahinkolapsi, kuka lapsi haluaisi kuulla olevansa vahinkolapsi, kuka voisi sanoa omasta lapsestaan sen olevan vahinkolapsi?
      Kuten jo sanoin, että raskaaksi kyllä voi tulla vahingossa. Ja jos käy noin kuin tossa sun esimerkissä, niin silloin raskaus on ollut vahinko mutta ei edelleenkään sitä päätöstä lapsesta ole tehnyt vahingossa. Päätti sitten kuinka vain, antaa adoptioon tai pitää lapsi itsellään niin ei se voi olla vahinko.

      Mun mielestä toi koko vahinkolapsi/saada vahingossa lapsia kombinaatio on niin inhottava, että ei mitään rajaa.

      Mutta toki kaikilla on mielipiteensä, enkä mäkään väheksy sua siitä, että sun mielestä maailmassa voi olla vahingossa saatuja lapsia ja vahinkolapsia.. :D

      Poista
    2. ookei :D noo, maailmaan mahtuu monia ajatuksia tästä aiheesta :D mutta joo, itsekin inhoan sanaa vahinkolapsi, mutta eipähän oo parempaakaan ollu käytössä. muistan tosiaan kun äiti mulle kertoi, joskus kun olin teini, että olen saanut alkuni vahingossa. no siitähän tietysti silloin hiukan suutahdin jne, mutta sit äiti kyllä selitti että oon kuitenkin ollut tosi odotettu ja haluttu. että jos eivät mun vanhemmat olisi kokeilleet miten herkässä on niin enpähän olisi tässä ;D että vahinko ja ylpeä siitä, näin kärjistetysti sanottuna ;D mutta joo, me ajatellaan käsitettä "vahinkolapsi" vain eri tavalla :)

      Poista

Kiitos kommentista! ❤