maanantai 11. marraskuuta 2013

Meidän 1. Isänpäivä


Tämä Isänpäivä -aihe tulvii varmasti jo joillakin ovista ja ikkunoista ylitse, mutta onhan munkin nyt vielä pakko pikaisesti kirjoitella meidän perheen ensimmäisestä Isänpäivästä! 

Olin tilannut Samille jo muutaman jutun etukäteen, mutta mun piti vielä käydä metsästämässä perjantaina muutama juttu Samille, tulostamassa äidin työpaikalla korttiin kuvat, ostaa omalle isälle lahja & hakea kakkuvärkit. Mikähän siinä on, että mulla meni kylällä ostosten tekemiseen suurinpiirtein pari tuntia; ja mun silmät ja jalat meinasi koko ajan viedä mua vauvajuttujen TAI joulujuttujen pariin.. :-D Sain kuitenkin kaiken tehtyä ja vieläpä jäi hyvä mieli kaikista ostoksista! :-)
 

Lauantai mulla menikin sitten kokonaan häärätessä.. Ensiksi värjäsin hiukset (vihdoin!!, niistä juttua myöhemmin lisää), ja sitten loppupäivän siivosin ja väänsin kakkua. Sami meni Jasperin kanssa mun siskon luokse- sisko leikkasin Samin hiukset ja Jasper leikki serkkujensa kanssa.
 Mä en kerennyt kyllä edes hengittämään rauhassa sinä aikana, vaikka miehet olivatkin monta tuntia poissa jaloista pyörimästä.. Siivosin, siivosin, puunasin, siivosin, tein kakkua, tein kakkua, tein kakkua, odotin kakkua, siivosin, askartelin kortteja, siivosin ja laitoin lahjat pakettiin.
Sain kun sainkin kaiken siivottua, ja kaiken muutenkin valmiiksi! Illalla olin kyllä niin puhki, joskus yhdentoista aikaan illalla sain vasta kakunkin loppuun asti valmiiksi ja sänkyyn mennessä tuntuikin siltä kuin jokainen kehoni lihas olisi huutanut hoosiannaa. Varsinkin selkä ja jalat. Hyvällä mielellä kuitenkin aloin nukkumaan.
 

Sunnuntaina noustiin Jasperin kanssa joskus ennen seitsemää, ja siinä sitten tein vielä viimehetken siivouksia (kuten imuroin, koska en illalla viitsinyt häiritä enää Jasperin unia), katoin pöydän, syötin Jasperin, vaihdoin sille vaipan ja vaatteet ja laitoin kaiken niin valmiiksi kun ikinä mahdollista. Jasper alkoikin siinä kahdeksan maissa jo olemaan sen verran väsynyt, että mentiin nopeasti herättämään Sami onnentoivotuksilla, pusuilla ja haleilla. 
Heti aamusta sitten herkuteltiin kolmestaan pöydän ääressä ja Sami aukasi lahjansa. Jasper yltyi kunnon esitykseen omenan palan kanssa, meinattiin kyllä kuolla nauruun. Toinen oli niin onneissaan ja pärskytteli ja lauleli ja kiljui!! Niin raasu!


Tässä on meidän lahjasaalis isille (+ peltorin kuulokkeet...)
 

H&M takki, villapaita & pitkähihainen paita. 


2bokserit Seppälä, itsetekemä kortti, Rexonan tuoksupakkaus (Kimi Räikkönen XDD Sami rakastaa formuloita...)


Villasukat Seppälä, ja Jasperin jalanjäljet+kädenjälki painettuna taikataikinaa (käsi vähän epäonnistui... Jasper vaan nappasi pinsettiotteella heti taikinasta kiinni :-DD)


Laitan lisää kuvia meidän kuvaussessiosta myöhemmin!

Mun isälle, eli Jasperin papalle annettiin karvaiset talvireinot, suklaata & taulu Jasperin jalanjäljistä.
 

Kakkuohjettakin tulossa myöhemmin!!
 

Jokaiselle jotakin.. ;-)
 

Ei ehkä mikään maailman kaunein kakku...
 

..mutta sitäkin parempaa! Ja niin huolellisesti väsäsin, ja voin sanoa, että mikään mun leipomus ei IKINÄ ole ollut noin hyvää! Ja mähän oon leiponu ihan hirveästi elämäni aikana. Melkeen koko kakku jo syötynä! (Oon siis vieläkin suklaa/kakku/herkku/karkki/jäätelö -lakossa tämän kuukauden loppuun, mutta isänpäivän kakut oli alusta asti sallittu poikkeus! En siis ole rikkonut mitään sääntöjä kun se kuului heti ''sopimukseen'') 


Pihallakin oli yön aikana satanut kunnolla lunta!
 

Ei tainnut olla vaikea arvata, mikä paita pääsi Jasperin päälle... ;-) Ps. Samillakin oli sen uusi paita heti päällä!
 

<3 
 

Hieno kuva.... Ja huomioikaa kuka repii ja ketä ja mistäkin.. :D
 
Herkuttelujen ja lahjojen jälkeen Jasper suuntasikin heti puolisammuneena (aamu)päikkäreille, mä kävin suihkussa, laittauduin ja sitten kun Jasper heräsi niin lähdettiin aikalailla heti Kauhajärvelle mun porukoiden luokse. Oltiinkin mummun ja papan luona iltaan asti, ja syötiin hyvää ruokaa & kakkua.

Ette voi uskoa kuinka paljon mua harmittaa.. Otettiin eilen paljon kuvia, paljon YHTEISKUVIA. Ja kerrankin olin tyytyväinen!! Oikeasti ensimmäistä kertaa olin tyytyväinen ja hehkutin Samillekin sitä kuinka paljon oli onnistuneita kuvia.. 
Mutta sitten mulla oli läppärillä kameran muistikortin kansio auki ja Sami oikein laittoi Jasperin hakkaamaan näppäimistöä ja TADAA niin Jasper poisti kaikki muut meidän yhteiskuvat paitsi ton ylläolevan ja kaikki parhaimmat kuvat mun ja Jasperin allaolevista kuvista.. En tajua, miten tälläinen säkä voi käydä? :( En siis tietenkään syytä Jasperia, eihän sellanen vauva nyt voi tajuta. Mutta Samia kyllä vähän... Harmittaa vieläkin ihan vietävästi!! Kerrankin kun olin tyytyväinen kuviin, ja Samikin suostuu niin harvoin ottamaan kuvia tai olemaan kunnolla kuvissa niin sitten käy näin!!
Ja en siis tietenkään ollut kerennyt siirtämään niitä yhtään mihinkään muistikortilta.. Nyyhkis.


Tälläset kuvat kyllä säilyy, mutta ne oikeasti hyvät poistuu? No onneksi edes muutama mun ja Jasperin kuvista jäi jäljelle... Laitan parempia kuvia sitten myöhemmin. 

 Mulla onkin nyt vähän vaikeuksia valita mistä kirjoittelen seuraavaksi.. Kakusta, edellisen viikon ''pikkujutuista'', uusista hiuksista, taikataikinasta, muista kuulumisista, jouluhömpötyksistä, kysymyspostauksen vastaukista........... 
Eli kyllä: ideoita, luonnoksia, suunnitteluja riittää! Vielä pitäisi yrittää keksiä jostakin aikaa niihin. Voi olla, että tänään yritän tulla vielä väsäilemään yhden postauksen illansuussa.. Pian mun kuitenkin ''pitää'' katsoa Erilaiset äidit jne, mutta Samikin on iltavuorossa, että ellei tämä väsymys vie voittoa niin ilman muuta tulen sitten vielä kirjoittelemaan lisää! 
Saa toki myös ehdottaa, jos jonkun postauksen haluaa erityisesti seuraavaksi.
Hyvää alkavaa uutta viikkoa kuitenkin kaikille!! 

<3: meeri

2 kommenttia:

  1. Laitahan ehottomasti tuo kakun ohje tänne! Näyttää niiiin hyvältä!

    VastaaPoista

Kiitos kommentista! ❤